27 juli -22 Julkort igen...

för sista veckan i juli, vecka 30.
 
 
En av mina älskade små julkottar
postar julkort på veckans julkort.
Spillpapper som passade letade jag upp
(har ju inte så mycket julpapper i Björkebo).
 
"Kotten" är färglagd med mina nya älsklingsfärger:
ZIG Clean Color real brusch
och vattenpensel.
 
Snöstjärnorna är stansade med
punchar från Martha Stewart,
två olika, den undre i glittrigt papper
och den övre i ritpapper.
Rhinestone i mitten.
 
 
En järnekshörna stansade jag
och satte röda halvpärlor som bär.
 
Julkram är stansad med die från Gummiapan
i dubbel upplaga
och sen hoplimmade fär att få struktur.
 
Eftersom det är ett spillpapperskort
och det får ett platt köpekuvert,
har jag varit lite snålare med
distanskuddarna här.
Bara under motivet och cirkeln undet det
har jag använt dem.
 
 
Insidan fick den spillbit som jag
stansat framsidans cirkel ur.
Den var lite smal, så jag skarvade på sidorna
med den lilla biten randigt papper,
som fanns kvar.
 
Band med snöstjärnor fick pryda
och bling i form av små små rhinestones
i mitten på varje snöstjärna.
 
Den fina textstämpeln kommer från 
JessInk's julkalender.
 
 
Baksidan fick den lilla remsan
av det randiga papperet
som fanns kvar 
under min namnetikett.
 
Nu har vi lämnat Björkebo några dagar
och landat i Gävle.
Imorgon far vi vidare till Stockholm
tillsammans med Mickan,
vars födelsedag vi ska fira på söndag.
Sen "drar vi åt Hälsingland" igen...
 
Ha det gott!
Kram och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint med kotten från Penny Black och läckert med det randiga pappret på insidan. Sen gillade jag verkligen bandet med snöstjärnor på, så snyggt! kram

2022-08-08 @ 20:02:56
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0