29 juli -22 Spillpapperskort...

... med vimplar i massor
och en mängd blommor - så somrigt!
 
 
Jag har ju fått så mycket spillpapper
av goa scrappvänner.
Jag försöker sortera dem i plastfickor
efter hur de kan passa ihop färgmässigt.
 
Idag blev inspirationen några smala remsor:
"klippebortkanter", som en dotter till en vän säger,
och jag letade spillbitar i matchande färger.
 
Någta av remsorna var inte tillräckligt långa
men skrvar och mellanrum
går ju att gömma under den breda biten
och cirkeln där.
 
Textstämpeln kommer från JessInk
och är utstansad med die från 
Making memories.
Kanten runt cirkeln är stansad
med die från CC-design.
 
 
Vimplarna är böjda i flikarna
för att skapa struktur.
Tvärremsan och cirklarna
monterade jag med distanskuddar.
På tvärremsan satte jag rosa primablommor
med rhinestones i mitten.
 
 
Insidan med textstämplar
från JessInks sommarkalender.
 
 
 
Enkel baksida 
och vitt köpekuvert till detta spillpapperskort
så det visar jag inte ;-)
 
Fina dagar i vår huvudstad.
Igår shoppingtur på stn med Mickan och Kjell.
Så mysigt att få umgås med sina barnbarn!
Idag chillade jag i lägenheten
medan Kjell roade sig på förmiddagen.
 
Sen strosade vi i Gamla stan,
fikade på Sundbergs
och flanerade utmed stränderna
"hem" till Kungsholmen.
 
Inlagd strömming på balkongen,
såå gott!!
Sen lite bloggande.
 
Blir nog mer en annan dag
så välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gillar verkligen hur du får till det med dina vimpelkort. Färgerna passar så bra ihop och hur du får ihop det rent estetiskt. Du är så duktig på att få ihop passande helheter tycker jag =) kram

2022-08-08 @ 19:59:56
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0