30 juli -22 Jordgubbar smakar sommar...

... eller hur!?!
Ett somrigt jordgubbskort
inspirerades jag till av spillbitar
med ett par olika jordgubbsmönster,
kompletterat med lite grönt.
 
 
Letade i mina gömmor
och hittade den här fina Vilda-stämpeln,
som jag färglagt med penselpennorna från
ZIG: Clean color real brusch 
och vattenpensel.
 
Hittade också en liten platta med jordgubbsdies
och blad till - vet ej fabrikat.
Fanns en die med så man kunde stansa
en slät vit att sätta bakom.
Praktiskt!!
 
Textstämpel från JessInks sommarkalender.
 
 
Böjda vimpelflikar som vanligt
och motivet och jordgubben
monterade med distanskuddar.
 
 
Insidan fick också spillpappersvimplar
och jordgubbar i två storlekar.
 
Texterna är från samma sommarkalender
som den på framsidan.
Så otroligt användbara!!
 
 
En liiten remsa jordgubbspapper
fanns det kvar till baksidan.
Blir så nöjd när jag fått till ett spillpapperskort!!
 
Idag tänkte vi ta en liten båttur idag
men det var sån kö och jättevarmt,
så jag avstod, trots att jag älskar att åka båt.
(Kjell åker mest för min skull
så han blev nog bara glad.)
 
Det blev en fika på luftkonditionerat NK
och stilla promenad hemåt Kungsholmen
på skuggsidan av gatorna.
 
Ikväll middag på vår balkong,
som vätter åt öster,
svalt och skönt på kvällen-
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint jordgubbskort med riktig sommarkänsla. Jordgubbstösen är så söt och fint färglagd. JessInks textstämplar passar perfekt, spillbitarna och jordgubbsdiesen gör kortet till ett mästerverk!!!
Kram Britt

2022-07-31 @ 08:50:18
Postat av: Maria

Vilket sött jordgubbekort och sån smart och fin die med jordgubben. Blev riktigt sugen på jordgubbar när jag såg kortet =) kram

2022-08-08 @ 19:57:40
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0