6 juli -22 Julkort vecka 27

En liten sångartrio
som sjunger Christmas Carols
blev motivet på veckans julkort.
 
 
Spillpapper med snöstjärnor och notor
fick skapa bakgrund.
En gyllene G-klav ur min "musiklåda"
gav idén att använda guldband
och att stansa god jul i guldkartong.
(Kjells rakvattenskartong än en gång ;-)  )
 
Glittrade notpapperskanten med Stickles Straw,
som är så guldig och fin.
 
 
Distanskuddar under motivet
och notpapperet,
men eftersom det är ett spillpapperskort
och jag inte kan göra eget kuvert
utan måste använda ett "platt" köpekuvert
får jag hejda mig där.
 
 
Ett annat notpapper fick pryda insidan
tillsammans med reserande
röda spillbitar.
 
Dekorerade med ett gullhjärta
stansat med die från Tecnique Tuesday:
Nesting heart
och Martha Stewarts snöstjärnor
med en guldpärla i mitten.
 
Oval skrivyta stansade jag ut
och stämplade en julhälsning med
clearstamp från Jess Ink.
 
 
Baksida med både snöstjärnepapper,
notpapper och guldram 
under min namnetikett.
 
Allt för idag - en härligt solig julidag
med lagom värme.
Dikeskanterna blommar ymnigt
med ängsblommor av alla de slag.
Trevlig utflykt till Orbaden för gofika
och en promenad på den låånga
sandstranden - men inget bad idag.
Lite motion fick vi i trappen ner och upp
till och från stranden - mobilen sa 11 våningar!!
 
Hoppas du också njuter 
av vår underbara sommar!
Tack för att du besökte min blogg.
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, så har du svingat trollstaven än en gång och "bibbelibabbelibo", så hamnade det skön-sjugande kottar! Mysigt värre!

Kramizar.....

2022-07-07 @ 20:53:37
Postat av: Maria

Dessa söta igelkottar, så himla fina =) Svårt ibland att hålla sig till platta dekorationer, men även när man köper kort och kuvert tillsammans så tycker jag kuverten oftast är lite för små så man får klämma ned korten. kram

2022-07-08 @ 20:59:08
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0