10 juni -22 Snart jordgubbstid...

... och jag unnade mig en liter
av de första svenska.
Några skivade i morgonfilen - det är sommar!!
 
 
HÄnglarMarie har försett oss
med några små sötnosar,
helt anpassade till denna tid.
Liten men naggande god!!
 
Hittade ett gammalt Majapapper
i mina gömmor, som handlade om
"Strawberries, summer and sunshine",
vad kunde passa bättre?!
 
En prickig spillbit i jordgubbsrött
fick bli en vimpel med vit kant.
 
 
 
 Visst är hon en liten sweetie!
Jag färglade henne med mina nya
akvarellpennor från ZIG - gillar dem!
 
 
Satte lite "jordgubbsblommor" i hörnet.
Hittade en hjärtebrad i Björkebo,
som fick vara med
liksom lite halvpärlor.
Grattisdien är från Gummiapan.
 
 
 Insidan fick ett annat rödmönstrat papper,
en spillbit från något annat projekt.
Satte dit gröna kanter,
som jag stansat med en die i kanten.
 
Eftersom det här kortet har liten chans
att komma i tid, satte jag dit
Jess Inks fina snigel och stämplade
snigelpost.
 
Åsas Hipp Hurra-stämpel i hörnet
och den härliga "solsken och värme-stämpeln"
(vet inte var den kommer ifrån).
 
 
 Baksidan med det som var kvar
av den prickiga spillbiten.
 
 
 Kuvert till kortet blev det idag.
Det blir jag glad av!
 
 
 Här är då kortet med sitt kuvert.
 
Kan också meddela att jordgubbarna var goda!
Vi har varit sparsamma,
så det blir några i filen imorgon bitti också.
Det smakar sommar!!
 
Ha en fin helg!
Vi har haft en härlig, solig dag
med en jättehäftig regnskur nu ikväll.
Den gick fort över
och allt regn behövs - vi har för torrt!
 
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt liten jordgubbe och så fint med "jordgubbsblommorna" till =) Riktigt somrigt kort. kram

2022-06-26 @ 21:37:41
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0