12 juni -22 I sista minuten...

... kommer här julkortet 
för vecka 23:
 
 
Djupdök i Björkebos spillpappersmapp
med julpapper - eller kanske rättare
olika rödmönstrade spillbitar -
och det här blev resultatet.
 
Rev lite kanter idag
och chalkade sedan med rödbrunt.
 
Satte en pappersspets längs kanterna
på den mörkaste remsan i mitten.
 
Julkramstämpeln kommer från Reprint.
Jag stansade ut den med encirkeldie
men lät vimplarna ligga ovanpå dien,
så att de sticker utanför cirkeln.
 
 
Idag fick det bli ett platt kort
eftersom jag använder ett köpekuvert,
trångt och platt - inga distanskuddar
annat än under textcirkeln.
 
Snöstjärnorna är stansade med 
en punch från Martha Stewart:
Glacial snowflake.
 
Röda halvpärlor både mitt i snöstjärnorna
och längs pappersspetsen.
 
 
Insidan med samma spillpapper,
en skrivyta utstansad med en oval die
från Nellie's multi frames.
Snyggt med prickkanten både runt hålet
och runt den oval jag stansat ut.
(Den kommer på ett annat kort en annan gång.)
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
Där finns så många fina textstämplar!!
 
 
Enkel baksida med det snedrandiga papperet
under min namnetikett.
 
Lite svårt att hitta inspiration till julkort
mitt i den ljuva försommaren.
Det grönskar och blommar
och jag njuter i fulla drag!!
Imorgon visar jag kort
med blommor och blad ;-).
 
Hoppas du haft en härlig försommarhelg!
Roligt att du kikade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt med färgerna och spetskanten som bryter av lite. Fint med rivna kanter. kram

2022-06-26 @ 21:35:31
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0