13 juni -22 Kotte med blommor...

... kommer för att gratta en vän.
 
 
Ett gammalt block med mönsterpapper,
som kommit med en scraptidning,
fanns här i Björkebo.
Storleken räcker till kuvert
för A6-kort, så det fick det bli.
 
En av mina söta "kottar" 
från Penny Black fick pryda kortet.
 
 
Ett par blommor ur mina gömmor på varann
och blad stansade och embossade
med punchar från Floral Punch
fick dekorera kortet.
 
Vimpeln klippte jag för hand
och texten är stansad med die från Rox.
 
 
Insidan med textstänpel
från Jess Ink
och en "tvärt-om-blomma"
mot den på framsidan.
 
Skrivytan stansad med die
från Nellie's multi frames,
som jag ju ofta använder.
 
Lite bling förstås
och runt papperskanterna har jag glittrat
med min favoritpenna
Sakura Gelly Roll #700 clear star.
Tyvärr syns det inte så bra här.
 
 
Baksidan fick den utstansade ovalen
under min namnetikett.
 
 
Kuvertet
 
 
Idag blev det alltså kort och kuvert till sist
och ettlite somrigare kort ;-)
 
Hann lagom klippa gräset i förmiddags
innan himmelen öppnade sig
och det kom en riktig störtskur.
Sen har det småskvätt hela dan,
men jag har lyckats rensa lite ibland
bodens färgburkar och lite annat skrot.
Sen packade vi det i bilen
och körde till återvinningscentralen i Bollnäs.
Åååh så skönt det känns!
 
Ha en fin vecka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så söt kotte och så fint färglagd! Mönsterpappret Vilken söt liten tjej och så fint kort du knåpat ihop. Fint med solrospappret. Glad sommar! kramar ju riktigt läckert =) kram

2022-06-26 @ 21:34:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0