16 juni -22 Sommarkalenderstart...

... var det igår 15/6,
när det var dags att öppna första "luckan"
i Jess Inks sommarkalender.
 
Där fanns tre fina textstämplar
med sommartema.
Här kommer ett kort inspirerat av dem
och jag har använt två,
en på framsidan
och en på insidan.
 
 
Jag hade fått en påse spillpappersbitar,
som bland annat innehöll många remsor.
Jag plockade ihop ett gäng 
i sommarfärger
och klippte vimplar, som jag ju älskar.
 
Texten Soliga sommarhälsningar
fanns i "luckan"
och jag stansade ut den med en oval die.
 
 
Vimplarna fick böjda flikar
och jag monterade den tvärgående vimpeln
och textovalen med distanskuddar.
 
Satte ihop en blomma av tre platta blommor
som tog upp nyanser ur spillbitarna.
 
 
Insidan med några spillremsor,
en blomma och en av de andra textstämplarna.
 
Spillpapperskort idag,
så det blir vitt köpekuvert
till detta kort.
 
Nu är det verkligen sommar
här i Björkebo.
Alla sommarblommor har slagit ut:
prästkragar, ängsklockor och klöver
trängs med midsommarblomster,
smörblommor och hundlokor 
på vår äng och i dikeskanterna.
Underbart!!
Såg idag att också nyponrosorna
i kanten av dungen slagit ut.
 
Imorgon blir det en sväng till Gävle
för några dagar
innan vi återvänder hit för midsommarfirande.
 
Hoppas du också får njuta av sommaren!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va läckert det blev med remsorna/vimplarna och så fint med mycket och blandat mönster. De passar ändå bra ihop =) kram

2022-06-26 @ 21:32:56
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0