17 juni -22 Julkort vecka 24 ...

.... lite mer i tid denna vecka.
 
 
 Ett "hysteriskt randigt" papper
satte fart på mina små grå.
Härligt, men i lagom dos!!
Rödprickig spillbit med smal grön cardstockkant
fick komplettera.
 
Lilla hÄnglatösen blev färglagd
i samma färgskala men mer dämpat.
 
Monterade henne på en cirkel 
stämplad med Jess Inks fina julcirkel
och utstansad med cirkeldie med stygn
från Memory Box. 
 
 
Jag tyckte ett av banden, som fanns i Björkebo,
var lite "släkt" med ränderna,
så det fick vara med.
 
Blomman fick "ståndare" av en liten snöstjärna.
Såna sitter också i övre högra hörnet.
Halvpärlor i silver.
Bladen stansade och embossade jag
med punchar från Floral Punch.
 
 
Insidan med dekor av båda mönsterpapperen
och en smal grön kant.
 
Textstämpel från Jes Ink.
(Kolla hos henne, hon har såå många
fina svenska texter
och suverän kvalitet på clearstamps!)
 
Här kostade jag på mig
lite större snöstjärnor:
Glacial snowflake från Martha Stewart.
 
 
Enkel baksida, som vanligt.
 
 
Kuvertet blev nog väl häftigt.
Får skriva adressen på en etikett
så inte brevbäraren får spader ;-)
 
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist då.
 
Har landat i Gävle igen,
för några dagar.
Imorgon ska vi fira vår 55:e bröllopsdag,
på söndag är det äntligen Fallens Dag igen
i Älvkarleby (efter pandemiuppehållet)
Såå mäktigt när de släpper på vattnet!!
 
Där är också en massa andra trevligheter 
under dagen, bl a en fotoutställning
där Kjell har en bild med.
 
På onsdag ska Kjell få avnjuta
en av sina 80-årspresenter.
Sen bär det av Till Björkebo igen
för midsommarfirande.
 
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint julkort och så härligt att du hållit i med ett i veckan =) I höst ska jag försöka starta med mina lite tidigare än förra året (då började jag runt 29 nov), även om jag hann klart i god tid då med och blev nöjdare än någonsin med i stort sett alla korten. Kul =) kram

2022-06-26 @ 21:31:47
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0