18 juni -22 Mer ur sommarkalendern ...

... kommer på dagens kort:
 
 
Den lilla söta filuren var med
i lucka nummer två, tillsammans med
en kompis med badring
och divere små söta detaljer,
som bladen i gräset här,
molnet och regndropparna.
 
Jag stämplade den på akvarellpapper,
stansade ut den med en tagdie
och färglade den med 
Clean Color real brusch från Zig
och vattenpensel.
De har verkligen blivit mina favoriter!!
Jag har också använt Glossy Accent
på regndropparna och som vattendroppar
i luften och gräset,
fast det syns dåligt på fotot.
 
Den lilla texten fanns i dagens "lucka"
bland många fler i samma stil.
 
 
Sen djupdök jag i spillpapperssamlingen
och här ser ni resultatet.
Valde milda gröna och turkos toner,
som matchade paraplyet.
 
Blommor ur mina gömmor 
och swirlar stansade med die
från Skapat av's julkalender.
 
Bladen i hörnet, som syns bättre på förra bilden,
är stansade med die från Crea lies duo dies
och böjda på mitten med en pincett.
 
Den vågiga kanten i turkos
är stansad med kantstans från ek-success.
 
 
Bara ett par smala remsor fanns kvar
av framsidans spillbitar.
Dem satte jag högst upp.
 
Längst ner en anna spillremsa
med en fin trädrad,
som jag matchade med de utstansade
med rosa "blingblommor" i.
(Tänkte på den söta spillvimpeln
med rosa blanka "blommor" på framsidan)
 
 Den översta texten fanns med (bland flera)
i gårdagens "lucka" och den större under
i den första "luckan".
Nu har jag alltså använt något från alla
hittills öppnade luckor.
Få se vad det finns imorgon....
 
Om du skulle vilja ha en kalender
så hade Jessica några kvar hörde jag.
HÄR finns den att beställa.
 
 
Nu är bara baksidan kvar att visa,
med ytterligare en spillbit.
Eftersom jag glömde min punch
som jag brukar ha bakom namnetiketten
i Björkebo, när vi åkte hem
så stansade jag en blomma och satte bakom.
Man får vara flexibel ;-)
 
Har haft en fin dag - vår 55:e bröllopsdag.
Kjell fick en skön cykeltur,
jag en stund vid kortmakarbordet
och en snabbis till Valbo, innan vi åkte ut till
Skärgårdsrestaurangen i Utvalnäs.
Där fick vi ett fönsterbord 
med underbar utsikt
och den godaste mat vi ätit på läänge!
 
Ha en fin fortsttning på helgen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Vilket jättefint kort! Du är en mästare på att göra underverk av spillbitar! Jag blev så inspirerad av alla de fina stämplarna att jag oxå beställt en kalender. Ha en fortsatt skön sommar! Kram Britt

2022-06-19 @ 09:28:55
Postat av: Maria

Wow, stort med 55-årig bröllopsdag. SÅ fint att läsa! Och vackert kort med, söt figur med paraply =) kram

2022-06-26 @ 21:29:24
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0