2 juni -22 Grattiskort ...

... till en vän kom fram idag,
så nu kan jag visa det här.
 
 
En liten söt mus från Penny Black
och ett par humlor fanns på stämpeln.
Färglagt med mina nya Zig akvarellpennor
och vattenpensel.
Blir alltmer van vid dem och gillar dem mycket!
 
Stansade ut motivet med en Spellbinderdie
och en scalloped kant med den tillhötande dien.
 
Mönsterpapper från BoBunny.
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås
och en fin kant i rosa.
(Varifrån den dien kommer vet jag inte nu,
men kan kolla när jag kommer hem igen,
 så fråga om du vill veta)
 
Vita blanka sidenblommor och blad stansade
med en die från Magnolia.
Jag viker bladen med hjälp av en pincett.
 
Rosetten i både organza- och satinband
har jag knutit med hjälp av
en matlagningsgaffel i plast.
 
 
Insidan med kant av spillet
från framsidans rosa kant.
Den lilla söta snigeln är en stämpel
från Jess Ink, liksom texterna.
Bra att ta till när kortet är sent - som här...
 
 
Kuvert i det läckra mönsterpapperet.
 
 
Det räckte också till dekor på baksidan.
 
 
Idag kan jag bjuda på "kort och kuvert-bild"
eftersom det här inte var ett spillpapperskort.
Gillar egentligen att göra matchande kuvert
men då måste jag ju ha tillräckligt stort papper ;-)
 
Nu har vi just kommit till Björkebo igen,
där vi ska fira Kjells 80-årsdag
på pingstdagen med familjen.
Det är inte så stort här inne,
så vi får nog dela upp firandet lite
och be andra ev gäster
att komma vid senare tillfälle,
då vädret är lite osäkert
och man inte kan lita på
att det går bra att sitta ute.
 
Hoppas på uppehållsväder i alla fall.
Ikväll har vi haft sommarens första 
rejäla åskväder.
Då är det skönt att kunna mysa inne!!
 
Ha nu en fin pingsthelg!
Tänk att vi i år "fick tillbaka" annandag pingst,
när nationaldagen (som ju ersatte den)
inföll just den dagen!!
 
Kram och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så sött stämpelmotiv, kul att du gillar att färglägga med dina nya pennor. Alltid roligt att upptäcka nytt material at jobba med =) Väldigt vackra blommor och så fin rosett. kram

2022-06-07 @ 20:17:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0