28 juni -22 Julkort vecka 26...

... känns nästan knäppt när svetten droppar
så man får passa kortet,
så det inte får fläckar.
Här är det i alla fall:
 
 
Såg ett kort i "Vi som gör julkort"
gjort av Lotta Svensson.
Det var så snyggt att jag bad att få "lifta".
Jag hade ju också den fina stora
GOD JUL-dien.
Stansade den i både vit csardstock
och en tjockare kartong.
 
Sen dök jag ner i gröna spillpappersmappen
och hittade de här spillbitarna
och ett par små motiv
som jag klippt ur ett julpapper tidigare år.
 
 
Det gick åt en hel del distanskuddar
till monteringen.
Som vanligt har jag glittrat
runt papperskanterna med
Sakura Gelly Roll #700.
Om du tittar nog kanske du ser det ;-)
 
Utan lite bling går det knappast
så några rhinestones fick vara med.
 
 
I spillpappersmappen fanns också
den här gröna ramen, spill från ett tidigare kort.
 
Textstämpeln är en gammal goding från Reprint
och Åsas fina julpoststämpel
känner du nog igen om du kikat
på mina julkort förut.
 
 
Bakom min namnetikett idag
finns en "blomma" stansad med
en die från Spellbinders,
eftersom min vanliga punch 
finns i Björkebo.
 
Åkte ju hem till Gävle igår i hettan
p g a att jag skulle till Hörcentralen 
för undersökning imorgon.
Idag ringde de och hade tomt på personal
p g a sjukdom och dessutom 
är det ju semestertider,
så jag har åkt till Gävle i onödan.
Imorgon far vi tillbaka till Björkebo.
Tur att vi har AC i bilen!!
 
Jag har så svårt att klara värmen.
Hoppas på mer humana temperaturer snart!
 
Simma lugnt!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint julkort och så snygg text! Skönt att värmen gått ned lite igen, det var lite väl varmt ett tag =) kram

2022-07-05 @ 21:11:02
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0