6 juni -22 En student....

... hade vi i släkten i år.
Hon bor låångt från oss
men tack och lov finns postnord ;-)
 
 
Letade fram en gammal stämpel
ur mina gömmor - är det en reprintstämpel tro?
Spillbitar av ett suudentpapper,
flagga, studentmössa och
blå och gula bommor
blev det idag.
 
 
Som vanligt har jag försökt
skapa struktur genom att montera
alla lager med distanskuddar.
Som du ser har jag böjt flaggan
och vimpeln och byggt under
med kuddar på mitten
och satt tight med dubbelhäftande tejp
i kanterna.
 
 
Insidan fick ett annat spillpapper
med flaggor och till det
Åsas fina runda studentstämpel
och textstämplar från ett set ur mina gömmor.
 
De gula blommorna är stansade
och embossade med punchar
från Floral Punch
liksom bladen.
 
 
Baksidan fick baksidan av flaggpapperet,
som hade mindre och tätare flaggmönster,
under min namnetikett.
 
Slut för idag!
Vit kortstomme med kuvert (som ej är i bild)
köper jag hos Kristinas Scrapbooking.
Så smidigt och billigare än att vika egna.
Finns i 50-förpackning.
 
Vi har nu njutit av en härligt solig helg
här i Björkebo med familjen
och firat Kjells 80-årsdag.
Avslutade idag sen familjen åkt
med några nära vänner.
Stora fester blir bara jobbiga nuför tiden.
Skönare att umgås med några få åt gången!
 
Ha nu en fin vecka!
Vi fortsätter att njuta här...
Kram!! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va kul med studentkort! Försöker minnas, men jag tror inte jag skapat något studentkort under min "scrap-karriär". Men min brorson tar studenten nästa år och hans syssling, så då blir det iaf två stycken och då kanske mina första =) Spännande! kram

2022-06-07 @ 20:12:29
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0