10 mars -22 Julkort v 9 ...

... lite sent - men bättre sent än aldrig!
Åkte ju till Stockholm för en vecka sen
och hade glömt att fota julkortet
innan jag åkte.
 
 
En spillbit med järneksmönster
inspirerade till det här kortet.
Det vita papperet är glittrigt
och har en fin struktur.
 
Satte ett prickigt band över kanten
på den mönstrade spillbiten
och knöt en rosett med hjälp av en gaffel
som jag limmade dit.
 
Julkramdie från Rox stamps
och den fina hörnan med järnekskvisten
är stansad med die från Cherry Lynn:
Holly Corner B 184.
Röda halvpärlor fick bli järneksbär.
 
 
Insidan fick den sista lilla biten
av järnekspapperet och det vita glittriga.
 
Jag stansade det vita nedtill
med en kantstans från Martha Stewart.
Några röda "pärlor" med röd pearlmaker
satte jag dit.
 
Jag skar ut en ruta ur den gröna cardstocken
för att få en skrivyta.
 
Dekorerade den gröna kanten med två rader
små halvpärlor som sitter på en klistertråd.
Så praktiskt när man vill ha en hel rad.
De kommer från Basic by Kaisercraft
och jag hr köpt dem hos Helihak.
 
Texten är stansad med die
från Rox julkalender -21.
 
 
Mönsterpapperet var ju helt slut
så jag stansade en järneksgirland
för att dekorera baksidan.
Satte dir lite bär med peart makern.
 
Skönt att vara hemma igen
men vi har haft en riktigt härlig vecka i Stockholm.
Sol varje dag lockade till
många och långa promenader,
så vi är ganska trötta nu ;-)
Jad tillbringade hela dagen
vid kortmakarbordet och i tvättstugan.
 
Nu är det strax helg igen.
Hoppas den blir bra för dig!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Oj oj oj OJ, kanhända att jag sagt det förut, men det här är ju fantastiskt vackert, tilltalar mig massor.

Svar: Tack min goa vän! Blir så glad av dina kommentarer! <3Kram!
MormorMargareta

2022-03-11 @ 11:46:10
Postat av: Maria

Järnek och blad passar ju så fint på julkort, fint med kvisten på baksidan för at knyta ihop när pappret tog slut. kram

2022-03-16 @ 19:44:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0