11 mars -22 Julkort v 10...

.... tätt på given blir det nu...
 
 
Plockade fram spillbitar från Majapapper,
de passar ju så bra ihop.
Motivet älskar jag - det fick jag av en vän
på en scrapträff - vet inte var stämpeln kommer från.
Jag bara älskar den!!
Här har jag färglagt den i dova färger
med Distress Markers, som vanligt.
Jag har en del kvar, när de tar slut
får jag väl återgå till akvarellfärgerna....
 
Stansade ut motivet
med die från Crea Nest Lies
liksom den blå kanten bakom
och kanten runt kortet.
 
 
De fina snöstjärnorna använder jag
första gången här.
Har köpt den på fb och den är annonym ;-),
men såå fin!!
Har glittrat dem med Stickles Diamond
och satt en blekblå halvpärla i mitten.
Jag monterade dem på en cirkel
av blå cardstock
för att de skulle framträda bättre.
 
Julkram är stansat två gånger
med die från Gummiapan,
en blå och en i akvarellpapper
och monterad lite förskjutet
så det blir en ljus "skugga".
 
En liten vimpel med snöstjärnor
klippte jag till också.
 
Monterat med distanskuddar som vanligt.
 
 
Insidan med mera spillbitar
och en kant stansad med kantstans
från Martha Stewart.
 
Stämpeln kommer från Vilda Stamps.
 
Snöstjärnorna är stansade med punch:
Glacial snowflake från Martha Stewart.
 
Kanten är spillet från framsidans kant.
 
 
Baksidan i samma stil.
 
Spillpapperskort får ju inte matchande kuvert,
så det här är sista bilden för idag.
 
Njuter av att vara hema igen.
Borta bra men hemma bäst!!
Promenad på Alderholmen utmed Gävles kajer
är ju inte heller fy skam...
Sol idag igen! Härligt!
 
Ha en fin helg!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: britt

Helt underbart kort med så fin stämpel och fina Maja-papper. Kram Britt

Svar: Tusen tack min vän! Blir så glad över dina rara kommentarer!Kram!
MormorMargareta

2022-03-12 @ 09:16:16
Postat av: Ann-Marie

Jag hör Christmas Carols ända hit, de kanske har frusit fast? Här hade dom smält, fått lite solbränna på axlarna efter solsken i nästan 2 veckor bortsett från någon dag här i veckan då det var molnigt. Ljuvligt, men här har det målats. Har tänkt göra ett försök att komma med på en utställning, där en jury avgör vilka som kommer med.

Den något mörkare turkosa färgen på kortet, gjorde sej fint och så dekorationer på det så blir det ett utmärkt kort.

Kraaaam

Svar: Tack goaste vännen! Ja, så härligt väder vi haft - men här i Gävle hade nog snögubbefamiljen stått pall för vi har så kalla nätter ;-)Kram och lycka till med målandet!! Njuter av min underbara tavla av dig varje dag!!
MormorMargareta

2022-03-12 @ 10:44:49
Postat av: Maria

Åh, så fin stämpeln är och så fint färglagt. Väldigt vackra snöstjärnor. Helheten, ljuvligt kort =) kram

2022-03-16 @ 19:40:44
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0