19 mars -22 Solrosor ...

för Ukraina!
Det är Ukrainas nationalblomma
och just nu finns ju många av våra tankar
i Ukraina i denna svåra tid.
 
 
När jag hittade den här hÄnglakillen med solros
kände jag att det var motivet
jag ville använda idag.
 
Dök igen i spillpappershögarna
och hittade också ett helt orangeprickigt
12" ark i mina gömmor,
så idag kunde jag göra kuvert
till mitt kort.
 
Stansade en bladkrans med die från 
Poppy stamps: Thicket Wreath 1026.
Klippte isär den så den syns
bakom motivet.
 
En stor gul blomma satte jag
lite bakom motivet i vänstra hörnet.
Gjord av ett par platta blommor
och en stor brun brad,
som jag glittrade med 
Stickles platinum.
 
 
I nedre hörnet satte jag en hop
mindre gula och orange blommor.
 
På lilla vimpeln har jag satt Kram
stansat med die frånCrea Lies.
 
Alla lager är monterade med distanskuddar
för att få struktur på kortet.
 
 
Visst är han för go med sin stora solros!
Har färglagt honom med Distress Markers
och vattenpensel.
 
 
Kortets insida fick vimplar av mönsterpapperen
och en gul blomma samt ett par blad,
likadana som de på framsidan.
 
Textstämpeln är en gammal goding
från Inky Wings.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Knäppte inget kort på bara kuvertet idag
då det är ett vanligt prickigt kuvert,
fast det är roligt ändå
med matchande kuvert när det går
tycker jag.
 
Nu ska jag försöka sova 
efter alla otäcka bilder från krigets Ukraina
på nyheterna ikväll.
 
Annars har dagen bjudit på solig promenad
i Högbo, där många ännu åker skidor för fullt.
Så idylliskt runt sjön,
som börjar få stora vattenspeglar
där isen smålt.
Imorgon är det vårdagjämning!!
Sen vinner ljuset över mörkret - åtminstone i naturen.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint kort du gjort med solrosorna, så vackert och fint i tanken på Ukraina. Visste inte att det va deras nationalblomma. Kram

Svar: Tusen tack! Jag älskar de här stämplarna. Det finns både kille och tjej med solros. Egentligen är de väl mer "höstmotiv", när solrosorna blommar, men jag tänker mycket på Ukraina i dessa dagar! Vi var där i början av 2000-talet och var på en flodkryssning på Djepr, så vi har ju besökt många av de städer/orter man nu ser och läser om. Hjärtat blöder för detta folk, som varit med om så många hemskheter genom tiderna.
Kram!
MormorMargareta

2022-03-29 @ 20:56:01
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0