2 mars -22 Nästa Maria-kort...

... visar jag idag, det till min dotter,
Åsa Maria.
När vi valde namn till henne
tog vi ett mycket svenskt, Åsa,
och ett internationells gångbart, Maria.
 
 
Åsa, liksom jag, tycker om turkos,
så jag valde ett mönsterpapper i turkos
och valde en av Pernillas härliga pippin,
som jag färglade i turkos.
 
Papperet har ju inslag av rostrött,
så jag tog roströd cardstock
till yttersta kanten runt kortet
samt som ram runt motivet,
som är stansad med en die från Cottage Cutz:
Nested stitched eyelets cirkle set. 
 
Grattisdien är från Gummiapan.
 
Hörnen är stansade med "stjärtstansen".
 
 
Blommor ur mina gömmor
och blad stansade med dies från
Skapat av plus en duo-die,
som jag glömt fabrikat på.
(Är i Sthlm nu några dar, så kan inte kolla.)
 
Fjärilarna är stansade med punchar
från Martha Stewart. 
 
 
Insidan, där jag använt Jess Ink's fina cirkelstämpel.
 
Dekorerade med blommor utstansade
ur baksidan av mönsterpapperet.
 
 
Baksidan med dekor
av den utstansade cirkeln från insidan.
 
 
Kuvertet
 
 
Kortet och kuvertet då till sist.
 
Kjell och jag har åkt ner till Stockholm idag.
Det blev en fin resa genom soligt landskap
och med ovanligt lite trafik.
Alla kanske var på sportlov?!
 
Så skönt att byta miljö några dagar
och få pröva på några andra promenadstråk.
Hoppas på soliga dagar - yr.no har lovat det ;-)
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med turkost, det blir man glad av. Det blev nog Åsa med kan jag tänka mig ;) kram

2022-03-16 @ 19:53:12
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0