3 mars -22 Några enkla kort...

... till som jag gjorde till min vän
som önskade för att skicka till vänner.
Hon ville ha insidorna tomma
för att skriva på,
så där finns inget att visa ;-)
 
Alla tre korten jag visar idag
är gjorda med spillbitar,
som jag fått av vänner
efter översvämningen.
Är så tacksam på dem!!
 
 
Här ett med ett motiv, 
som jag hittat i mina gömmor.
 
Vad den fina kanten är stansad med för die
kan jag inte tala om just nu
eftersom jag är i  Stockholm.
Om du vill veta - fråga - jag kan svara
när jag kommer hem.
 
 
Visst var detta ett ljuvligt blompapper!
Hittade cardstock som jag tyckte passade
och en fin textstämpel,
som fick bli motiv nog.
 
Texten är utstansad med cirkeldie
från Memory Box
och den är monterad på cirkelramar
med distanskuddar.
 
Jag har stansat den övre
med en die från Cottage Cutz:
Nested stitched eyelets cirkle set. 
Vilken die jag använde till den undre
har jag glömt (min kan ta reda på).
 
Hörnen på mönsterpapper och rosa cardstock
är stansade med hörnstans från ek-success.
 
 
Ytterligare ett vackert blompapper
och en passande text.
Textstämpeln kommer från Vilda stamps.
 
Utöver det bara stjärtstans i hörnen
och lite bling som dekor.
 
Det var allt för idag.
Är alltså i Stockholm några dagar,
så inget blir scrappat denna vecka.
Glömde att fota denna veckas julkort,
som ligger hemma på kortmakarbordet.
Det kommer i bloggen nästa vecka.
 
Här i huvudstan blir det
min andra huvudsysselsättning
som dominerar: promenader.
Det gör jag ju tillsammans med Kjell.
Idag har vi varit till Pyssloteket
och sen promenerat tvärs över Östermalm
och till Djurgården
och Historiska muséet.
Där har jag njutit av utställningen
Nordens Paris
med många vackra creationer
från NK:s franska.
Hade läst om den och längtat.
 
När vi ikväll kom hem till lyan igen
hade vi gått mycket över milen.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fina kort! Gillade verkligen mittenkortet extra mycket och hur du fick färgerna att passa så bra ihop. Låter ljuvligt att njuta några dagar i Stockholm =) kram

2022-03-16 @ 19:50:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0