1 maj -22 Maj dansar in...

... och vi sjunger:
Sköna Maj välkommen...
 
 
Hittade en spillbit,
som räckte till ett litet C6-kuvert
och lite till, så det fick bestämma
storleken på kortet.
Klippte en tag av resten av "kuvertpapperet",
lagom till motivet,
och bigade en linje runt kanten.
 
Lilla fina "Maj" fanns i mina gömmor,
en gammal älskad hÄngel,
som jag försökte färglägga 
i färg med mina valda spillpapper.
Använde förstås mina nya favoriter:
ZIG Clean Color Real Brush.
 
Kram är en liten die från Crea Lies,
så bra när man har ont om plats.
 
 
Blommor och blad hör ju Maj till,
så jag slösade lite, trots litet kort.
 
Kortstomme i off white
och distanskuddar till montering 
av de olika papperslagren.
 
 
Kuvertet - inte så mycket att visa kanske -
men det blev rätt snyggt.
 
 
Insidan fick en blomma,
stansad av den sista prickiga biten.
Stansad och embossad med Floral punch.
Bladen tror jag kommer från Wish - har fått dies.
 
Textstämpel från Inky Wings, tror jag.
Skrivytan utstansad med die från
Nellie's Multi Frames.
Gillar att den ger prickar runt 
både hålet och den utstansade ovalen.
 
 
Ovalen använde jag här på baksidan
under min namnetikett.
 
 
Kortet och kuvertet,
vårligt och pastelligt.
 
Febern vill inte ge sig - men det gör inte jag heller!
Ha en fin 1:a maj!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ulla Scott

Åh så fint och gulligt kort !
Hälsningar Ulla

Svar: Tusen tack! Så roligt att du lämnar spår här!!Kram!
MormorMargareta

2022-05-03 @ 16:26:01
URL: http://ullasscrapprum.se
Postat av: Maria

Härligt somrigt kort, väldigt fint färglagt =) kram

Svar: Tusen tack min vän! <3
MormorMargareta

2022-05-20 @ 21:36:30
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0