12 maj -22 In the blue....

...  har jag ju varit
under en riktigt hopplös förkylning.
Då plockade jag fram
den blå spillpappersmappen
och djupdök t den.
 
 
Sen plockade jag bland mina läckra
digisar från Pernilla
och fann en riktigt passande tyckte jag.
Färglagd med mina nya favopennor:
 ZIG-pennorna  Clean color real brush
och vattenpensel,
Stansade ut med oval die från Sizzix.
 
Vimplar gillar ju jag
och klipper dem på egen hand.
 
 
Gjorde några snurrblommor att dekorera med.
Rosa bling förstås,
som matchar den smala rosa kanten
och hjärtana på motivet.
 
Den fina fjärilen fanns på en av spillbitarna i mappen.
Klippte ut den och glittrade vingarna
med Spectrum Noir Sparcle.
Den fick symbolisera
att jag nu är på väg "upp ur gropen".
 
#Tack är en liten stämpel,
som fanns med i Jess Inks julkalender.
Såå användbar.
 
 
Insida av resten av det prickiga papperet
och lite andra spillbitar till kanter
och fjärilar.
De rosa kanterna är stansade
med en kantstans från EK-success.
 
Blå bling här och en fin textstämpel.
 
 
Baksidan blev mycket enkel
med lite spill och min namnetikett.
 
Spillpapperskort innebär förstås
att det inte blev nåt matchande kuvert,
 
Det var ett roligt kort att göra,
så jag tänkte använda 
samma upplägg på ett kort
i en annan färgställning.
Det fick ett helt annat uttryck!!
Hur det blev visar jag en annan dag.
Välkommen åter om du vill se det!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Va smart att sortera spillpapper i färgmappar, så det blir lättare att hitta papper som matchar varandra även om de har olika mönster. Det måste jag ta en funderare på om jag skulle kunna implementera här med =) kram

2022-05-20 @ 21:21:10
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0