3 maj -22 Ljuvlig hÄngla ...

.... i vårens tid.
 
 
Älskar de här hÄnglarna som är lite "ålderslösa".
De passar bra till mina vänner.
Färglagd innan jag plockat fram mönsterpapper.
Det är mycket ovanligt för mig - enklare tvärt om.
Blev ganska nöjd med det här ändå...
Det grönblommiga är ett gammalt Majapapper,
det andra mönsterpapperet fick vara med
för att det passade i färg,
fast det egentligen är ett "påskpapper".
 
Kanterna är i craftkartong,
som jag köpt på Dollar Store.
Har också stansat en liten vimpel
med die från Gummiapan: Small banners,
och en bladswirl i samma cardstock.
 
Grattis är stansat med alfabetsdies
från Die-Versions "My Micro" font.
Pyttesmå och bra för en kortmakare
men oj så pilligt...
 
 
 Stansade ut motivet som en tag.
I nederkanten stansade jag ut 
en rad med hjärtan med die
från LawnFawn: #LF 578.
 
Ville ha en lite roligare överkant
än bara att klippa av hörnen, som jag brukar.
Jag använde en Spellbinderdie:
Labels Twentyeight.
 
 
 Eftersom jag inte ville ha annat än
överkanten stansad,
trädde jag in remsan jag klippt
i dien så här.
 
 
 Snurrblommorna är stansade med en die
som var med i Skapat Av's julkalender
i spillpapper och sen snurrade av mig.
 
Som du ser har jag monterat
de olika lagren med distanskuddar.
 
 
 Insidan med en rund skrivyta,
blommor och blad stansade och embossade ur spillbitar
med punchar från Floral Punch.
 
Åsas lilla poststämpel i övre hörnet.
 
 
 Kuvertet
 
 
Baksidan 
 
 
Slutar med kort och kuvert som vanligt.
 
Tack för att du tittade in till mig idag!
Alltid roligt med besök.
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så himla fint med snurrblommorna och bladen till och jag gillar den utstansade hjärtraden. Även vimpeln med utskurna hjärtat är ju väldigt dekorativ. Kram

Svar: Fick äntligen lite flytpå de där snurrblommorna. Har bara gjort "egenklippta" släta förut, men med den här dien blev det ännu läckrare och så får jag användning för spillbitar ;-)Tack för ditt besök hos mig och rara ord! Kram!
MormorMargareta

2022-05-20 @ 21:32:40
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0