5 maj -22 "Snålscrap"...

... ägnar jag mig ju ofta åt.
Jag vill få fina papper att räcka längre
och det är ju bra att kunna ha
matchande papper på alla sidor av kortet
i bästa fall.
Dessutom sparar jag en del porto ;-)
 
 
Tänkte visa hur jag av tre 6"-papper
planerat och stansat
och hur sen själva kortet blev.
Det kräver försås att jag först testar
och plockar en del med mina papper
och bestämmer mig för
hur kortet ska se ut.
 
Cirklarna är stansade med min favorit
Nellie's multi frames MFD 085
i olika storlek
och den scalloped cirkeln
med Cherry Linn Stackers Nesting Dies.
Snurrblomman med die
från Skapat Av's julkalender.
 
 
Så här blev kortet idag
med den söta kaninen,
som jag färglagt tidigare.
Dess grå och rosa nyanser
fick bestämma valet av mönsterpapper
i grått och rosa.
 
Stjärnorna på det grå papperet
gav stjärntema till kortet.
Den lilla vimpeln är stansad av en liten spillbit.
med en die från från Gummiapan: Small banners
 
Den rosamönstrade stjärnan är stansad
i en annan liten bit.
Använde die från Studio Light:
Basic stencil SL28,
som är köpt hos Helihak.
Monterade den på en silverstjärna
ur min stora stjärnpåse från DollarStore.
 
 
Monterade med distanskuddar som vanligt.
 
Blomhörnets blad gjorde slut
på några små grönmönstrade bitar.
De är stansade och embossade
med punchar från Floral punch.
Snurrblomman ser du där också.
 
Grattisstämpeln fanns med
i Jess Inks julkalender.
 
 
Insidan med grattisstämpel
från Jess Ink.
Blommor och blad stansade
med Floral Punch.
"Skuggade" runt mönsterpapperet
med ZIG-pennan Pale Gray.
 
 
Den grå stjärnmönstrade cirkeln
fick dekorera under min namnetikett.
 
Febern vill inte ge sig :-(
Tittar ut på den vackra soliga
men blåsiga dagen genom mina otvättade fönster.
(Ingen idé att putsa innan källaren är färdigrustad.
Damm, damm och åter damm.)
 
Blir kanske ingen Bollnästräff för mig på lördag...
Sorg!
 
Ha ett fint slut på veckan!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

He he - det uttrycket hade jag aldrig hört förut; "snål-scrap"! Fast jag försöker förstås att tillämpa samma princip att använda båda delar av utstansat papper!

Svar: Nej, det är nog ett ord påhittat av mig - som "snålscrappar hela tiden" :DKram på dig!
MormorMargareta

2022-05-05 @ 16:31:18
Postat av: Maria

Jättefint kort och så otroligt söt liten kanin med kuvertet =) kram

Svar: Tack! Ett facebookfynd - men den var mycket större än jag trodde. Inte mycket annat ryms på korten ;-)Kram!
MormorMargareta

2022-05-20 @ 21:29:38
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0