6 maj -22 Till en fjärilsälskare...

... är det här kortet gjort.
De vackra fjärilarna fanns
på en spillbit jag fått av en vän.
Tänkte då osökt på en annan vän
som älskar fjärilar,
så det fick bli ett kort till henne:
 
 
 Letade efter mönsterpapper,
som skulle passa till de fina fjärilarna,
som jag klippt ut.
På det här skulle nog fjärilarna trivas,
tänkte jag.
 
En blomma, så fjärilarna fick lite nektar
behövdes också.
Sizzix hade en fin vallmo att bygga ihop:
dieset 658416 Susan's Garden.
Stansade blombladen i vitt ritpapper
som jag sedan färglagt med ZIG-pennorna
 Clean color real brush: Pale Rose
och en vattenpensel.
Sedan formade jag dem lite
och glittrade dem med Spectrum Noir Sparkle
 innan jag monterade ihop blomman.
Ljusgröna rhinestones i mitten.
 
Bladen är stansade med die ur samma set.
 
 
Kanten stansade jag med Cherry Lynn's
Stackers Nesting Dies XL2.
 
Monterade kortet med distanskuddar
och glittrase runt mönsterpapperet
med Sakura Gelly Roll clrae star #700
(det kan faktiskt anas här).
 
Däremot syns nog inte att jag
glittrat fjärilsvingarna med 
Spectrum Noir Sparkle,
lagt Stickles Star dust på kanten
av den stora fjärilen
och lagt Glossy Accent på fjärilskropparna.
 
 
Insidan i "MormorMargareta-stil"
med kant av spillet
från framsidans kant,
blommor och blad
och en gammal kramstämpel.
 
 
Enkel baksida - och köpekuvert idag
eftersom det var 6"-papper
jag jobbat med idag.
 
Tack och lov att Kjell är frisk
och kan posta kortet.
Jag har nämligen fortfarande feber - 37.8 idag - puh!!
 Hoppas du är frisk och kan njuta sv vårsolen!!
 
Roligt att du tittade in här idag!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint med fjärilarna och så glad vännen måste ha blivit för det fina kortet =) kram

Svar: Tusen tack! Ja det föll i god jord :DKramis!!
MormorMargareta

2022-05-20 @ 21:24:50
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0