9 maj -22 Julkort vecka 19

Den här veckan är jag på G minsann
med veckans julkort.
 
 
Den söte lille pepparkaks-hÄngeln
och ett pepparkksbrunt hjärtepapper
var självskrivna denna vecka.
För att det inte skulle bli för murrigt
matchade jag detta med en spillpappersbit
med rosa och bruna ränder.
 
Den runda julstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Distanskuddar förstås 
mellan de olika papperslagren.
 
Rosor i matchande toner.
 
 
Insidan fick det randiga papperet
med en skrivyta utstansad med en cirkeldie.
 
Dekor av ett par hjärtan
stansade med die från Technique Tuesday
samt Åsas fina julpoststämpel.
 
Textstämpeln från JessInks julkalender,
en ny favorit!
 
 
Baksidan med det randiga papperet.
Jag har stansat nederkanten
med en kantstans från ek-success,
precis som på framsidan,
fast här syns det ju bättre
när inget annat skymmer.
 
 
Kuvert i det bruna hjärtepapperet.
 
 
Idag blev det alltså kort med matchande kuvert igen.
Då blir jag extra nöjd.
 
Är också nöjd för att jag börjar må lite bättre.
Feber idag med
men har varit på ett läkarbesök på HC
och de har undersökt om det beror
på något annat än förkylningen.
Inget har de hittat, så jag får helt enkelt vänta på
att det ska bli bättre.
Är i alla fall att betrakta som smittfri,
så jag törs röra mig lite ute bland folk ;-)
 
Ha en fin vecka nu!
Vi hoppas att äntligen kunna åka upp till Björkebo
i slutet av veckan. 
Längtar!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va fint julkort! Kul att blanda in lite rosa med, det passar så fint ihop med de bruna tonerna. Kram

Svar: Ja, det kan ju vara rosa glasyr på pepparkakor - eller hur!?!Kram och tack för besöket! <3
MormorMargareta

2022-05-20 @ 21:22:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0