12 november -22 Ljus i november....

.... kan vi väl behöva.
Pernilla Nilsson gav oss detta fina motiv,
och det tyckte jag passade såå bra.
 
 
Den goa tomtenissen är färglagd med 
 ZIG Clean Color real brush och vattenpensel.
Jag brukar alltid välja mönsterpapper först
och sen måla så att det passar,
men den här gången blev det tvärt om
eftersom jag färgla flera motiv på vår träff.
 
Letade papper till det här kortet
och fann ett gammalt Panduropapper
plus ett annat grått i spillpapperslådan.
 
Stämplade julhälsning med en av JessInks 
fina cirkelstämplar,
som fick sticka fram bakom cirkeln
med motivet, som jag stansat ut
med cirkeldie från Cherry Lynn:
Stackers Nesting Dies.
med tillhörande scalloped kant i röd cardstock.
 
 
Kanten runt kortet är stansad
med die ur samma set som cirkeln.
 
Bladen är stansade med punch från Martha Stewart
och en die från Wish, som jag fått.
Lingonen på motivet la jag Glossy Accent på
och sen fick det utstansade riset
lingon av röda halvpärlor.
 
Snöstjärnorna är stansade med 
Martha Stewartpunchen Glacial Snowflake.
 
 
 
 Baksidan fick en bit
av mönsterpapperet med kottraden
under min namnetikett.
 
 
 Kuvertet
 
 
 Här är då kortet med sitt kuvert.
Grått papper behöver ju inte bli novembergrått.
Idag har solen dessutom lyst på oss
och det har varit 15 +grader.
En skön promenad fick vi!
Sen har jag haft en härlig eftermiddag
vid mitt kortmakarbord.
Då njuter jag!!
 
Ha nu en fin söndag!
Kram!
  

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin stämpel och fint att du markerade lingonen så de lyser upp lite extra med glossy accenten och med halvpärlorna i riset i hörnet med. Så fint kort! kram

Svar: Tack rara du! Blir så glad över din kommentar som lyser upp novembermörkret!!Kram!
MormorMargareta

2022-11-14 @ 20:34:45
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0