14 november -22 Sötnos...

... från Pernilla Nilsson,
som just nu inspirerar 
med så många fina freebies.
 
 
 Hittade gamla spillbitar
efter att jag stansat cirklar till ett annat projekt.
Det söta motivet passade så bra i "hålet", 
liksom JessInks fina cirkelstämpel
med julkramar i massor.
 
En randig spillbit med grön cardstockram
har jag monterat med dubbelhäftande tejp
på den vita kortbasen.
Sen monterade jag den gröna spillpappersbiten
med hålet i och det urklippta motivet
med distanskuddar.
 
De jättefina snöstjärnorna
fick jag av en go scrapkompis
här i Gävle - TACK!!
 
 
Visst är det ett helt ljuvligt motiv
som hon ritat, Pernilla!!
Jag har färglagt det med 
 ZIG Clean Color real brush och vattenpensel,
som jag nu helt gått över till.
 
 
I hörnet blommor och blad.
Snurrblomman har jag gjort själv
av en spillbit, stansad med en "spiraldie"
från Skapat av's julkalender.
Man kan ju klippa in spiral av en cirkel själv,
men här är den "scalloped" i ena kanten.
 
 
 
 Insidan med en annan liknande spillbit
kvar efter en utstansad cirkel.
Jag brukar tänka på det när jag stnsar
att ta ett lite större papper,
så att jag kan använda det som blir över.
 
Samma snöstjärnor här
och så har jag använt de små hjärtana
från mitten av snöstjärnorna
i övre högra hörnet.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
I nedre hörnet en julstjärna med blad.
Allt stansat och embossat med punchar
från Floral Punch,
som jag gillar jättemycket.
  
 
Enkel baksida - och bara vitt köpekuvert idag,
så det blev inget kort på det ;-)
 
Nu blir det julkort nästan varje dag.
Håll ut!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint kort. Nu blev jag förälskad i snöstjärnan med hjärtat i mitten. vet du var det kommer från ? Det känns som jag skulle vilja ha en sådan. !!!!!
Kram Eva

Svar: Hej Eva! Så roligt att du gillade mitt kort!Nu har jag ringt Birgitta, som gav mig de fina snöstjärnorna och hon har köpt dien från Gummiapan.
Tyvärr är den slut just nu men kanske kommer den in igen, så du får stilla din köplust!
Kram på dig!!
MormorMargareta

2022-11-16 @ 19:44:10
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken fin stämpel och så fint färglagt 😊 kram

2022-11-16 @ 21:10:29
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0