16 november -22 Riktigt insnöad...

... har jag blivit på Pernilla Nilssons
suveräna motiv.
Måste nog göra kort av dem allihop
om jag hinner ;-)
 
 
Har använt två olika mönsterpapper idag.
Det ena ljusblå med snöstjärnor
hade jag bara spillbitar kvar av
medan det "skitiga" blåprickiga var ett helt 12"ark
och alltså räckte även till kuvert.
 
Satte motivet på en tag av det prickiga
och stack in "kopplade stjärnor"
stansade med die från Gummiapan bakom.
Under alltihop ett "trassel" av tunn silvertråd.
 
Textstämpeln på långa vimpeltagen
kommer från JessInk.
 
 
Den goa tomten med sin lilla fågel
är färglagd med  ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel, utklippt
och monterad med distanskuddar.
 
De blå stjärnorna är det som blev över
vid stansningen av de kopplade.
 
 
Band med silverstjärnor i tagsen
och glittriga snöstjärnor bakom de vita,
som är utstansade med punch från Martha Stewart.
De glittriga tror jag en gång hittades
i ask med bordsdekorationer.
 
Här syns det faktiskt väl
att jag glittrat runt kanterna
med Sakura Gelly Roll #700 clear star.
 
 
Insidan med en oval skrivyta
och en av mina gamla favorittextstämplar.
Kan den vara från Reprint kanske?
 
Här syns det inte att stjärnorna på bandet
är silverglittrande.
 
Åsas fina julstämpel i hörnet.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Avslutar med kortet med sitt kuvert.
 
Känns lite som att jag är inne på upploppet
med årets julkort.
Jag gör ju många - och inte två lika,
för att jag tycker det är så roligt
att klura ut nya sätt.
 
Hoppas du har det bra i novembermörkret!
Tänd ljus och mys!!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0