2 november -22 Okänd snögubbe...

... hittade jag bland mina uppstämplade motiv.
Det är nog en jag lånat av nån kompis
på en scrapträff.
 
 
 Hade just suttit och sorterat spillbitar
jag fått av  vänner på scrapträffen i Bollnäs
och några av dem blev till vimplar
till det här kortet.
 
Motivet blev färglagt med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel
i färg med spillbitarna jag valde.
 
Jag hade också en överbliven cirkel
från ett tidigare kort på bordet,
som jag klippte isär
och satte bakom motivet
för att lyfta fram motivet bättre.
 
Julstämplarna i kanten
är egentligen en enda,
som jag här klippt i två delar
och monterat på röd cardstock.
 
 
 Dekorerade med utstansade snöstjärnor
i silver och vitt, stansade med punchar
från Martha Stewart
och röda halvpärlor.
 
 
Insidan fick liknande layout
och jag stansade en cirkelram
i röd cardstock runt skrivytan.
Vad dien kommer från kan jag inte säga nu
eftersom jag är i Stockholm,
men fråga gärna om du vill veta,
Jag svarar gärna när jag kommer hem.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink. 
 
 
Enkel baksida med vimplar här med.
 
Slut för idag!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fin snögubbe och läckert med vimplarna. Du har fått ihop färgerna så fint på stämpelmotiv, vimplar och det randiga pappret bakom. Har med inspiration från dina kort använt lite vimplar på mina julkort i år, lite på insidorna för att använda det lilla spill som blir när jag använder 15*15cm papper och att binda ihop framsida med insida. Blir ju så fint och ett smart sätt att använda spillpapper =) kram

2022-11-14 @ 21:08:44
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0