21 november -22 Snögubbeväder...

... fick vi plötsligt här.
Det började så smått för ett par dar sen
och i morse när jag vaknade
hade det kommit ett par decimeter
härligt vit - men tung - nysnö.
 
 
Pernillas söta snögubbe passar särskilt bra idag!
Om du vill skaffa de fina digisarna
från Pernilla så finns de att ladda ner
från hennes fb-sida.
Sen kan man swisha en lämplig slant som tack.
 
Här på papper från årets Majacollektion
som kom till jul.
 
Snöstjärnor stansade med punch från 
Martha Stewart: Glacial snowflake
och glittrade med Stickles.
 
God Jul-dien kommer från Gummiapan
och hjärtdien från Technique Tuesday:
Nested hearts.
 
 
Visst är den go den lille gubben!!
Utstansad med die från Spellbinders
och med tillhörande scalloped kant i rött.
 
Jag har färglagt med 
ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel,
 
Alla lager monterade med distanskuddar
för att få lite struktur på kortet.
 
 
Insidan fick kant av spillet
efter framsidans utstansade kant,
som så ofta hos mig.
 
Samma mönsterpapper, snöstjärnor
och det hjärta som "blev över" från framsidan.
 
Textstämpel från JessInk.
 
Jag använder oftast färdiga kortstommar
(med kuvert) som jag köper hos
Kristinas Scrapbooking.
Här har jag valt en i off white,
som passade bättre till mönsterpapperet.
Så bra att de finns i olika färger!
 
 
Idag blev det dock ett eget kuvert
av samma papper som kortet.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett
och lite pynt.
 
 
 Avslutar med kort och kuvert som jag brukar.
 
Hoppas snön inte ställt till det för mycket för dig!
Jag gillar ju den - det blir ljust och vackert!
Nu ska jag ut och skotta
för andra gången idag.
Skönt med lite "workout"
i friska luften!!
 
Ha det gott!
Kör försiktigt om du måste ut och åka,
använd reflexer när det är mörkt
och mys lite i kvällsmörkret!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jo tack. Det snöade ju inte bara lite heller. Förhoppningsvis fryser det lite så vi kan få en vit jul, men det återstår att se. I Gävle får ni ju betydligt oftare och mer än vi får här. Fast vi har oftare och mer snö än i Värmland så….

Denna sötis är ännu inte nedladdad, har ju tänkt försöka med egna målade motiv denna julen. Vi får se. Ligger rätt bra till så.
Jag gillar hur ränderna på pappret ser ut som en pil åt vänster. Jag gillar också att det är smala ränder det passar så fint med snögubben som är liten och smäcker.
Nä, nu ska hunden ut och sen ska jag till Ateljén. Ha en bra dag!

2022-11-24 @ 09:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0