3 november -22 Guld...

... och gröna skogar
brukar man prata om,
men här är det guldiga barrkvistar
ur ett urgammalt julblock från Panduro.
 
 
Stansade en kant med Craft Emotions Die
Open Squares Scalop XL
i svart cardstock för att matcha
de små svarta stjärnorna
och ge en definierad kant
till det ganska rörigt mönstrade papperet.
 
Den fina jultexten stansade jag
i både guld och svart.
Tror dien kommer från Gummiapan.
Sen monterade så det svarta blev skugga.
Det fick bli "motivet" idag.
 
Tyckte inte det behövdes så mycket dekorationer.
Ett par stansade grankvistar
och guldiga halvpärlor som bär
fick pryda övre hörnet.
 
Gullhjärtat är stansat med en die
från setet Nesting hearts
från Tecnique Tuesday..
 
 
Insidan med ungefär samma ingredienser.
 
Stansade ett ovalt hål i mönsterpapperet
för att få en skrivyta.
Textstämpeln kommer från JessInk.
 
 
Den utstansade ovalen fick sitta
på baksidan bakom min namnetikett.
 
 
Kuvertet ...
 
 
... och till sist kortet med sitt kuvert.
 
Är ju i Stockholm några dar
och travar runt på gatorna
tills fötterna säger stopp.
 
Idag har vi sett en intressant fotoutställning
på Nybroplan om åldersrika personer.
 
Sen en till fotoutställning på Moderna museet
av Nan Goldin, som jag inte gillade .
Däremot var utställningen
med Hilma af Klints tio stora målningar
verkligen sevärd!!
 
Imorgon ska jag åka till familjegraven
på Spånga kyrkogård
och göra Allhelgonafint.
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Så vackert med guld och svart. Allt till jul behöver ju inte vara rött !! Bra att rota i gamla lådor. Där kan man hitta fynd som man glömt bort. Granpapperet är ju riktigt läckert. Ha en trevlig helg i S.
Kram Eva

Svar: Tack för din rara kommentar! Ja det är roligt att hitta "gamla godingar" som man nästan glömt att man hade!Det här var nästan ett helt block, så jag delade med mig till mina scrapkompisar i "tisdagsgänget". Ska bli kul att se vad de gör med papperen sen.
Kram!
MormorMargareta

2022-11-04 @ 09:59:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket fantastiskt mönsterpapper, sååå snyggt! Kul at du tog upp det i dekorationskvistarna med. Jättehärligt kort! kram

2022-11-14 @ 21:03:17
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0