10 oktober -22 Jaktsäsong...

... och svampplockning...
Vilken konstig och kanske farlig krock!!
På kortet går det dock bra!
 
 
Pernilla Nilssons fina, goa lilla rådjur (?)
verkar i alla fall gilla svampskogen om hösten,
precis som jag.
Den är färglagd med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Det här är alltså en digistämpel
och dessutom en freebie,
vilket innebär att man får ladda hem den gratis,
fast jag tycker nog att man ska swisha
en slant till konstnären!!
 
Motivet stansade jag ut
med die från CC Design.
 
De brunmönstrade papperen
kommer från Maja Designs höstkollektion
och svamppapperet är ett gammalt från Magnolia.
 
 
Jag har stansat hörnen med konkav hörnpunch
från ek-success och satt guldgul bling i hörnen.
 
Texten kommer från ett set clearstamps
med hösttema från You Do.
 
Dies till de fina bladen har jag lånat av Åsa
så jag vet inte varifrån de kommer
(utom från hennes gömmor).
 
Som vanligt gick det åt en hel del 
distanskuddar för att få struktur på kortet.
 
 
Insidan fick en skrivyta
i form av en utstansad oval i craftpapper.
 
Dekorerade med remsor av mönsterpapperen
och utstansade löv.
Satte också dit en "kram"
med Åsas lilla poststämpel i hörnet.
 
Textstämpeln från Inky Wings
är ganska gammal - vet inte om den 
finns nu hos hÄnglar & Wings.
 
 
Enkel baksida.
Köpekuvert blir det till detta kort
eftersom det var 6"-papper jag använde
och de räcker ju inte till kuvert minsann ;-)
 
Vi hade tur att hinna med vår svamptur i Björkebo
innan älgjakten drog igång.
Vi brukar annars prata med "vårt" jaktlag
och få tips om var det är ofarligt att gå.
 
Ny vecka, nya utmaningar och möjligheter!
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja nu får man akta sig för skogen. Maken min är med i det lokala jaktlaget, men var är älgarna ??
Så höstmysigt kort du har gjort. Många detaljer som lyfter ditt kort. Jag blir lite sugen att sätta mig bland scrapgrejerna också. Vi får väl se.
Ha det fint .Kram Eva

Svar: Tack snälla Eva! Härligt - då får ni älgstek i vinter - det är så gott!!
Ha det gott! <3
MormorMargareta

2022-10-11 @ 18:38:43
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket sött rådjur du hittat och härligt höstkort du knåpat ihop =) kram

2022-10-29 @ 22:25:10
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0