14 oktober -22 Julkort igen....

... för v 41 - men det får nog bli mer
än "ett julkort i veckan" nu
ett tag framöver.
 
 
En av mina gamla favoriter
från hÄnglar & stÄnglar fick komma fram igen.
Oj så trött men belåten den här nissen är
när alla julklappar är inslagna.
 
Stansade överkanten på motivet
med en die som ger en kant
så det ser ut som rivet ur ett block.
Coolt tycker jag...
 
Spillbitarna med craftgrund
fick också komma fram.
På en av dem fanns biljetter
så jag klippte ut en
och stämplade God Jul på den.
 
Lingarn fick hålla en grancharm.
 
Hörnen är stansade med en älsklingspunch,
den konkava från ek-success.
 
 
De fina snötjärnorna
är stansade med en punch
från Martha Stewart.
 
Som vanligt gick det åt
ganska mycket distanskuddar
när jag monterade de olika lagren.
 
 
Insidan med spillbitar,
brun cardstock där jag skar ut
en rektangulär skrivyta
och satte dit ett par snöstjärnor till.
 
Textstämpel från Jes Ink.
 
 
Baksidan
 
 
Idag bjuder jag på kort & kuvertbild
trots att det är ett köpekuvert.
Jag tyckte det blev så snyggt 
med kuvertet i craftpapper.
 
Imorgon åker Åsa och jag till Bollnäs
för ännu en scraphelg - såå mysigt!!
 
Ha en fin helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Förstår att den här nissen är en favorit, vem är inte nöjd när man slagit in alla julklapparna liksom? =D Jättefint kort! kram

2022-10-29 @ 22:22:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0