19 oktober -22 En Bollnäsutmaning....

... var att göra små kort, 10x10 cm
i en serie om tre.
Så här blev mina kort:
 
 
Tre små söta snögubbar av Pernilla Nilsson penna
har blivit gummistämplar 
och finns att köpa på Engströms.
Jag har färglagt dem med  ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Sen stansade jag ut dem och 
lät det snöa runt på akvarellpapperet
med hjälp ab Stickles glitterprickar.
 
Gulligt Maja Designpapper
med randiga julstrumpor och röd cardstock
använde jag också,
samt vita halvpärlor i hörnen.
Stansade mönsterpappershörnen
med konkav hörnstans från ek-success.
 
 
Insidorna och baksidorna,
som blev likadana i alla tre korten.
 
Hittade fin liten blompunch
från Floral Punch på loppisen,
som jag använde på en blåmönstrad spillbit.
 
Julhälsningen är stämplad 
med stämpel från JessInk.
 
På baksidan använde jag
min minsta namnetikett.
Den passar precis i en 1" cirkelpunch
och den scalloped kanten
är en 1 1/4" punch,
så praktiskt!!
 
Ja detta var den första av de sju utmaningar
jag inspirerades av på Bollnästräffen.
Det fanns nog över 20 olika att välja mellan.
De allra flesta kunde jag göra julkort av
så nu fick julkorthögen ett bra tillskott!
 
Vill du se de andra kortet jag gjorde
är du välkommen tillbaka!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ojojoj, om två månader är det uppesittarkväll. Tiden flyger iväg, med reaplan. Innan dess har någon lycklig stjärna fått ett av dessa söta kort. Pernilla är verkligen så duktig! Vilken tur att de blir stämplar så flera får möjlighet att färglägga dem. Dessa raringar blir vackert ombonade med mönstrade papper och dekorationer också. Inte underligt att de ser så lyckliga ut

Kraaaaaaam

2022-10-23 @ 19:52:36
Postat av: Ann-Marie

Ojojoj, om två månader är det uppesittarkväll. Tiden flyger iväg, med reaplan. Innan dess har någon lycklig stjärna fått ett av dessa söta kort. Pernilla är verkligen så duktig! Vilken tur att de blir stämplar så flera får möjlighet att färglägga dem. Dessa raringar blir vackert ombonade med mönstrade papper och dekorationer också. Inte underligt att de ser så lyckliga ut

Kraaaaaaam

2022-10-23 @ 19:52:38
Postat av: Maria

Härligt att göra korten lite mindre, då får man inte heller plats med lika mycket dekorationer och de går lite fortare att göra ;) Tre till kort till högen, härligt! kram

2022-10-29 @ 22:17:17
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0