21 oktober -22 Svartvit utmaning...

... var det också i Bollnäs.
Jag tog ju chansen att fixa mig
ännu ett julkort förstås.
Det gäller ju att spurta lite nu,
så jag slipper jäkta sen ;-)
 
 
Snöstjärnor i vinternatten
fick det bli på det här kortet.
 
Vit kortstomme från Kristinas
och svart slät cardstock.
 
Stansade övenkanten med
stjärnmönstrad kantstans från
Martha Stewart.
 
De vackra snöstjärnorna är stansade
med dies från Penny Black:
Snowflake trio.
Satte vita facetterade bling från Panduro
i mitten på snöstjärnorna
och längst mer på kortet.
 
Jultexten kommer från Gummiapan.
 
 
Insidan med flera snöstjärnor.
 
Den stora i mitten fick duga som skrivyta.
Den kommer från Craft Emotions:
Border round magic ice crystal.
Textstämpel från JessInk.
 
Stansade mindre snöstjärnor
med punch från Martha Stewart.
 
Här syns det bättre än på framsidan
att jag satt små halvpärlor i silver
längs överkanten.
(Det gjorde jag när jag kom hem - inte riktigt sv/v då ;-)  )
 
 
Superenkel baksida.
Stansade den svarta remsan i kanterna
med kantstansen.
Trixigt, men det gick!!
 
Allt för idag - kuvertet blir förstås det vita
som hör till kortstommen.
Svart kuvert är ju inte så enkelt ;-)
 
Solen har lyst på oss idag också
och vi fick en härlig promenad
längs Dalälven i Älvkarleby.
 
Hoppas du får en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket läckert kort! Och så snyggt på insidan =) kram

2022-10-29 @ 22:15:34
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0