22 oktober -22 En favorittomte...

... på detta julkort .
 
 
Valde färgskalan på kortet
efter det prickiga mönsterpapperet,
som fanns kvar i ett gammalt julblock
från Panduro:
rött, gråa nyanser och vitt.
 
Den härliga tomten kommer från Pernilla Nilsson
och är färglagd med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Den är utstansad med die
från Wish.
 
Den grå cirkeln är stansad
med en die från Cottage Cutz Nesting
Stitched Scalloped Cirkle set.
Cirkelstämpeln kommer från JessInk.
 
 
Jag har byggt upp kortet med distanskuddar
mellan de olika papperslagren.
De grå, röda och vita kanterna
är bara cm-breda remsor - jag skär ut
mitten i papperen
för att spara på porto (och papper)
Under mitten av mönsterpapperet,
just under motivet,
har jag satt distanskuddar
så att kortet inte "sackar".
 
Blommorna köpte jag av JessInk.
Bladen är stansade och embossade
med punchar från Floral punch.
 
Snöstjärnorna är stansade
med en punch från Martha Stewart.
 
 
Insidan med samma papper.
Julhälsningen stämplad med stämpel
från JessInk.
 
 
Idag blev det ett kuvert.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
Snöstjärnen längst ner är inte trasig,
bara vikt - jag såg inte det
innan jag fotade,
men nu har jag sett - och vikt ut igen.
 
Även det här kortet blev gjort på Bollnästräffen.
En i utmaningsraden att välja från
var "ett traditionellt julkort".
Detta blev mitt.
 
Härligt att nu ha ytterligare ett julkort
att lägga i min julkortshög.
 
Härlig milslång promenad idag
trots gråväder - skönt -
och middag på vår kvarterskrog Runeberg
tillsammans med Åsa och Magnus.
Gott och trevligt!
 
Ha en fin söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fint kortet blev och vilket läckert kuvert =) HÄr har skapandet av julkort äntligen börjat, mönsterpappren är ditsatta. Nu är det dekoration och enkla insidor kvar att gör =) kram

2022-10-29 @ 22:14:22
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0