24 oktober -22 Med andras saker...

... skulle man skapa något,
enligt en av utmaningarna i Bollnäs.  
 
Eftersom många av mina scrapvänner vet
att jag gillar att skapa med spillbitar
hade jag redan fått en hög med sådana 
på min plats av generösa vänner.
Satte alltså igång med det som låg där.
Tyvärr missade jag
att det dessutom skulle skapas efter en skiss,
men jag såg mig som vinnare
i alla fall, eftersom jag fick
ytterligare ett julkort till min hög ;-)
 
 
Kortstomme i craftpapper fick jag av Åsa.
På en av spillbitarna fanns det fina motivet.
Blommorna är stansade av en spillbit
med en punch som jag hittade på loppisen,
bladen ur en annan spillbit.
 
Den fina runda textstämpeln 
har jag fått av Åsa
(som jag tror fått den av Tirre för länge sen).
Fick låna dien till den bruna ramen 
av en annan vän,
och fick bling av en tredje.
 
 
Spillbitarna räckte till insida också!!
Textstämpeln kommer från JessInk.
På den röda spillbiten står det Gott Nytt År!
 
 
En bit av spillisen med noter
fanns kvar till baksidan
och den röda spillpappersbiten
jag stansat blommorna ur
räckte till kanten runt min namnetikett.
 
Till kortstommen hör ett kuvert i samma papper
men det fotade jag inte ;-)
 
Nu börjar det bli kallare
och det mesta av färgprakten blåser ner,
men åååh vilken underbar höst vi haft!!
Jag har njutit såå!!
 
Ha det gott!
Kram - och välkommen åter!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt med utmaningar där man verkligen får fantisera med det man har till buds. Det blev ju ett mycket vackert julkort.
Kram Eva

2022-10-25 @ 17:07:10
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken härlig bild och va fint att du fått ännu ett julkort till högen. Heja! kram

2022-10-29 @ 22:12:18
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Ja-a nu har den börjat, denna gråa trista månad, tur att jag kan få se dina fina, söta, kluriga, stilrena och/eller ett stämningsfullt kort. Du har aldrig gjort mig besviken, vare sig det gäller dina kort eller din vänskap!

Inget undantag denna gången heller. Kraaaaam

Svar: Stor kram i november Ann-Marie! Det är verkligen ingen rolig månad, men idag 12/11 hade vi faktiskt sol och +15!! Skön promenad blev det!Tack för dina rara rader och din vänskap!
MormorMargareta

2022-11-01 @ 22:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0