3 oktober -22 Ett enkelt tack...

... till goda vänner som bjöd på
en mycket trevlig eftermiddag häromsistens
med god förtäring,
goda samtal
och en kasse fallfrukt 
från deras gigantiska gråpäronträd
att ta med hem.
 
 
Droppade sen detta kort i deras brevlåda.
 
Nu fick jag användling av
denna ljuvliga spillbit.
Inte så lätt att ha på ett kort
där ett färglagt motiv ska stå i fokus.
Här, däremot, får det full uppmärksamhet.
 
Letade matchande cardstock till kanter,
vimpel och text.
Sen var jag snål med detaljer
för att låta det vackra papperet ta plats.
 
En liten detalj, som jag ofta återkommer till,
är de konkava hörnen,
stansade med liten hörnpunch
från ek-success.
Tycker de lyfter det hela en nivå.
 
Lite bling är ju heller aldrig fel - häri hörnen.
 
 
Hade tur och hittade en Prima-blomma
som kunde passa i färgen
och stansade ett par blad
i den gröna cardstocken.
Använde punchar från Floral punch,
som både stansar och embossar.
 
Använde distanskuddar vid monteringen
av de olika papperslagren
och böjde flikarna på vimpeln lite lätt,
så kortet fick lite mer liv.
 
 
Spillbiten räckte till enkel baksida också.
Insidan får vara privat idag.
 
-o-o-o-
 
Har varit på Scrapträff och mässa i Avesta i helgen
tillsammans med Åsa
och en massa andra glada goda scrappare.
Som vanligt suveränt ordnat av
Katarina o co på Engströms.
 
Inspirerande och roligt
att se vad andra skapar,
vad butiken har att erbjuda
och jag kanske "villhöver"
och inte minst att träffa en del av er,
som jag bara ser på fb
eller här i bloggen annars.
 
Deltog i ett par utmaningar denna gång
och - surprise - vann andra pris i omröstningen
med ett av korten!!
Det berodde nog till stor del
på den underbara digisen jag använt.
Den är skapad av Pernilla Nilsson.
 
Hon var också med på träffen,
så jag fick träffa henne irl för första gången.
Ett stort TACK till henne också!!
 
Katarina har börjat samarbeta med henne
och man kan köpa gummistämplar 
av Pernillas design hos Engströms nu.
Pernillas digisar finns som freebies
på hennes sida fortfarande.
 
Om du orkat läsa ända hit - kram!
Välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så vackert, är det magnoliablommor? Härlig lila färg =) kram

2022-10-08 @ 14:27:12
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0