6 oktober -22 Ikapp med julkorten ...

... här i bloggen - så skönt!!
Det har inte alltid funnits tid att blogga
de senaste veckorna.
Här är i alla fall julkortet för vecka 40.
Ska bättra mig ;-)
 
 
En av de härliga långa hÄnglarna
fick bli motiv på det här kortet.
Färglagd med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
 
Har monterat den på en cirkel med 
den fina runda julkramstämpeln
från Jess Ink.
 
Stansade blå cs med kantstans med stjärnor
från Martha Stewart.
Mönsterpapperet i blått kompletterades
med en spillbit med stjärnor.
 
Jag satte två utstansade stjärnor
över skarven mellan papperen
och dekorerade med lite röd bling.
 
 
Distanskuddar är använt mellan de olika lagren.
 
God Jul är stansat med en die från Gummiapan
och sen la jag Glossy Accent på för glans.
Det gör ju också texten lite tjockare.
Stjärnorna är glittrade med Stickles star dust.
 
 
Insidan fick också stjärnor,
fast ur en påse Åsa köpte
på Dollar Store för flera år sen.
De lär räcka hela livet åt mig ;-)
 
 
Baksidan
(så konstig färgåtergivning - förstår inte!!)
 
 
Kuvertet ...
 
 
 
... och till sist kort och kuvert.
 
Vi är i Björkebo några dar
för att "göra höst" och säkra skafferiet
mot eventuella skogsmusbesök
genom att stoppa alla specerier 
i plåt- och plastburkar.
En sista gräsklippning som också klipper 
nedfallna löv, så de blir lättare
för maskarna att dra ner i jorden.
Några skogspromenader och ev svampplockning 
kanske också hinns med,
om vädret tillåter.
 
Hösten hälsade oss med sprakande röd och gul färgprakt
under resan upp - härligt!!
 
Hoppas du har det härligt också!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att du är ikapp och vilket fint kort! Snyggt med stjärn kanten och de stora stjärnorna döljer ju skarven mellan pappren perfekt =) kram

Svar: Tack goa Maria! Du gläder mig mycket!Kram!!
MormorMargareta

2022-10-08 @ 14:18:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tänk vad bra att jag hittade så många fina stjärnor. Ditt kort är helt underbart fint med söta hÄnglan.

Svar: Ja de där stjärnorna är verkligen toppen - och räcker hur länge som helst!!Tack!!! Kram!
MormorMargareta

2022-10-09 @ 07:05:28
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Så fint kort och läckert med stjärnpappret. kram

Svar: Tack goaste du - nu är jag snart ikapp med att svara på kommentarer också - eller inte.....Kram på dig i alla fall! <3
MormorMargareta

2022-10-29 @ 22:31:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0