29 oktober -22 Lussekatt...

... var en av de "ingredienser" jag fick
i den roliga "adventskalenderutmaningen"
på Bollnästräffen.
Det gällde att öppna fyra luckor 
i en adventskalender,
preparerad med olika detaljer
som sen skulle vara med på alstret.
 
 
De luckor jag valde innehöll förutom lussekatt,
guld, röd cardstock och julstrumpa.
Hade lite tur där med julstrumpepapperet
och hÄnglarMaries fina lussekattstämpel!
 
Julkram är stansat med die från Gummiapan
och de söta blommorna i hörnet
med punchar från Floral Punch
som både stansar och embossar.
Halvpärlor i guld i blommornas mitt
och i korthörnen.
 
 
Motivet är färglagt med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Jag stansade ut det med die från Wish
och knöt i ett snöre i rött och guld.
 
 
Insidan i samma stil.
Även här har jag använt "stjärtstansen" i hörnen.
Köpt för länge sen hos Helihak
och en klar favorit hos mig.
Vet inte om den finns att få tag på nu.
 
Snöstjärnan stansad med punch från Martha Stewart.
Använde sådana också under blomhörnet
på framsidan.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
Nu har jag snart visat allt från Bollnästräffen.
Tror aldrig att jag varit så produktiv
på en träff förut.
De hade såå många roliga utmaningar 
att välja bland.
Deras upplägg med att alla alster
sätts upp till inspiration vartefter de blir klara
och att man får en lott för varje inlämnat alster
inspirerar också.
Än en gång: TACK alla ni som ordnar
denna jättetrevliga träff
och till alla deltagare, som bidrar till
glad och god stämning!!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så fint kort! Jättekul att se dina fina tolkningar av våra utmaningar igen ❤

Svar: Tack Jessica! Vissa var roligare än andra - men jag tror att jag aldrig varit med i så många utmaningar!!Tack igen för en mycket trevlig träff!!
MormorMargareta

2022-10-29 @ 16:52:26
Postat av: Maria

VIlket fint kort du fick ihop, kul med utmaning =) kram

Svar: Tusen tack! <3Kram!
MormorMargareta

2022-10-29 @ 22:05:48
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Åhh julkisse med lussekatt. så mysigt kort, det närmar sig jul med raska kliv! Det blir en massa extra ljus i var och vartannat fönster, stakar som tänds. Härligt!!!
Kraaaaaaam

Svar: Tack Ann-Marie!! Vet du, här i Gävle röstar man numera fram en "lussekatt", d v s en riktig katt i ortstidningen, i st f lucia. ;-)
Kram på dig!!
MormorMargareta

2022-10-30 @ 14:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0