1 september -22 Omtankar...

... ville jag skicka till en vän
som haft det jobbigt ett tag.
 
 
Jag använde en filur
från Jess Inks sommarkalender,
som jag färglagt med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Texten fanns också med där.
 
Mönsterpapperen är ur min spillbitssamling
 
 
Dekorerar med en rad hjärtan,
en fjäril ur mina gömmor,
blommor och en rosett.
 
Stansade hörnen med en konkav hörnstans
från ek-success
och satte bling i hörnen.
 
 
 Insidan fick dekor av prickigt satinband,
blommor och en ram av linjer
ritad med Sakura gelly roll clear star.
 
 
 Enkel baksida med en spillbit
och röd kant runt min namnetikett.
 
Jag har använt en färdig kortstomme
från Kristinas scrapbooking.
Till den hör också kuvert - så bra
när jag gör spillpapperskort!!
 
Är i Stockholm en vecka.
Känns roligt att få gott om tid här,
faktiskt för första gången efter pandemin.
 
På lördag ska jag på släktträff
med släkten på min mormors sida.
Det ska bli intressant och spännande.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med Jess Inks filuren med passande text. Som alltid är du mästare på att göra underverk med spillbitar och du dekorerar så fint.
Kram Britt

Svar: Tack goa Britt för rar kommentar! Ja Jess Inks små filurer är verkligen inspirerande att jobba med.Spillbitssamlingen har växt sig gigantisk igen efter fjolårets ofrivilliga "rensning" p g a översvämningen.
Har fått så mycket av vänner, så nu har jag måånga spillisar att klappa på ;-)
Ha det fint i höstsolen!
Kram!
MormorMargareta

2022-09-03 @ 09:05:54
Postat av: Ann-Marie

Goaste du som förgyller Världen med dina fina kort, jag hoppas att hen snart mår bättre!

Tusen tack för mitt kort! Jag vet så väl hur mycket det värmer med en så förhållandevis andel i förhållande vad det ger mottagaren att få ett sånt här fint kort med all kärlek bakom, stegen blir lite enklare att ta, eller att komma igång med något. Känslan att inte vara ensam är så härligt i de tunga stunderna. Det är en ovärderlig skatt som dimper ned i lådan!
Jag har titta tillbaka och sett alla dina smått fantastiska kreationer, enastående, magi!
Kraaaaaaam
Kram

Svar: Ledsen att jag missade din födelsedag men glag att kortet kom fram till slut i alla fall!Visst är det en gåva att ha vänner!! Jag värdesätter mycket att få räkna in dig bland mina!!
Innan jag kryper i säng här i Björkebo finns din vackra akvarell i in sänghylla och önskar mig god natt
och när jag är hemma i Gävle ser jag en annan av din hand.
Tack för din vänskap och för alla rara kommentarer du sprider hos mig!
Kramar i massor!!
MormorMargareta

2022-09-09 @ 00:02:04
Postat av: Maria

Vilken söt liten filur och så fint att skicka lite omtanke i form av ett kort. Vem hade inte blivit glad för det liksom? =) kram

2022-09-13 @ 21:30:57
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0