10 september -22 Julkort vecka 36

Glad att jag håller ut med "ett julkort i veckan"
Så bra att ha 36 kort i högen nu.
 
 
Hittade nya fina julmotiv
när jag var in på SlöjdDetaljer förra veckan.
Sen djupdök jag i mona spillpappershögar.
Det silverglittrande som sitter längst bak
är ett presentpapper
från min födelsedagspresent.
Lite svårjobbat, tunt och ganska blankt på baksidan
så jag la dubbelhäftande tejp från Biltema
på hela baksidan och monterade
på kortstommen - det funkade!!
 
Sen turkos cardstock,
som matchade himmelsfärgen på motivet
och ett band i matchande färg
med silvermönster.
 
Satte en blingstjärna på motivet
och en massa "snöflingor" av Stickles
på himlen i motivet.
 
 
Stansade också snöstjärnor
i vitt ritpapper och i det silverglittriga
med en punch från Martha Stewart.
Turkos halvpärlor hittade jag också
i mina gömmor.
 
Julhälsningen är stansad med die
från ???
Tror att den kom i nån julkalender...
Om jag vore hemma i Gävle
kunde jag ha kollat
men nu är jag i Björkebo
och har inga anteckningar.
 
 
Insidan med samma silvermönstrade spillpapper
som på framsidan.
 
Julstämpeln kommer från JessInk.
Samma snöstjärna som på framsidan,
samma band och halvpärlor.
 
 
Enkel baksida.
 
Har flytt till Björkebo
från oljuden från källaren,
sär hantverkarna bilat betong,
sågar och hamrar dagarna i ända.
Man kunde nästan inte ens tänka...
 
Vi har ju ingen dörr ner till källaren
utan ett öppet trapphus,
bara avskärmat av en plast.
Blir här en vecka till så får vi se
hur långt de kommit sen....
 
Ha en fin söndag!
Här i Hälsingland har vi härligt höstväder.
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Va skönt att de äntligen kommit igång att fixa källaren, men förstår att det är svårt att stå ut med oljuden. SKönt att ni har ett annat ställe att rymma till =) Jättefint kort! Och snyggt jobbat, 36 st redan =) kram

2022-09-13 @ 21:23:30
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Det strålar en stjärna på himlen så blid…..
Julkänslan infinner sig. Check
Fina mönstrade papper. Check
Underbar design. Check
Färgerna är gröna och sköna (= blå i detta fall) Check.
Margaretha i högform. Check
Blä för oljud hemma check
Höstvädret visar sig från bästa sidan. Check.
Fantastiskt med andra ord. Check

Kraaaaamizar.

2022-09-14 @ 14:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0