14 september -22 Sommaren flyr sin kos...

... det gäller att ta vara på de sista minuterna
och alla härliga minnen
och sen välkomna den härliga hösten!
 
 
 Det här kortet gjorde jag medan sommaren
fortfarande fanns kvar,
men det blev inte bloggat så.
Nu känns det lite för sent
men bloggar det ändå ;-)
 
Den söta lilla hÄnglan passade så bra
med det fina papperet från Bildmålarna.
Hon är färglagd med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
 
På en träff fick jag låna dies
till det fina sjögräset
och maneten, som är stansade i craftcardstock
liksom det lilla hjärtat.
 
Textstämplarna kommer från JessInk.
 
 
 Monterade med distanskuddar förstås
och dekorerade med turkos bling.
 
 Insidan med en fin snäcka
samma cs och mönsterpapper
som på framsidan.
Stämpeln är en gammal goding ur mina gömmor.
 
 
 Det här mönsterpapperet
gav ett riktigt snyggt kuvert.
 
 
 Enkel baksida.
 
 
Avslutar med kort och kuvert.
 
Nu får det bli lite mer höstliga motiv.
Jag gillar ju hösten, så jag sk inte klaga
men nu är vi inne i en riktig regnperiod.
Det har regnat nästan oavbrutet
de senaste dagarna.
Här i Hälsingland har vi haft en mycket torr sommar,
så vi behöver det här regnet så väl!
Trots det blir man ju ganska blöt
när man promenerar...
 
Ha det gott och välommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du har så fina detaljer på dina kort. Jag har aldrig sett dies med sjögräs. Så piffigt till ditt motiv. Här är också ganska torrt i skog och mark. Har inte hittat några kantareller än. De senaste dagarna har det regnat lite, men det behövs mer.
Idag sitter jag här med en öm arm. Där "pangade" man in 5e covidsprutan på mig igår.Känns idag,fast jag klagar inte. Ett måste.
Är lite kortsugen men har inte kommit igång än. Det kommer väl. Ha det gott. Kram Eva

Svar: Tack Eva för dina rara ord! Blir så glad när du tittar in!Ja här i Björkebo har hösten kommit på allvar känns det som och med den regnet, som lyst med sin frånvaro ganska mycket här i sommar.
Ser er son ibland på TV - då tänker jag på dig!
Kram! Margareta
MormorMargareta

2022-09-15 @ 11:43:02
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Åh vilket mysigt kort, håller fast vid det länge, länge så kanske inte mörkret blir fullt så tufft. Så söt liten tjej. Jag tror inte jag behöver nämna allt jag brukar nämna som du gör så bra utan koncentrerar mig på detaljerna. De där små raringarna (maneten, sjögräset och hjärtat vart pricken över i:et till den söta stämpeln!!!! Magnifico!!!!

Kraaaaaaaam

2022-09-21 @ 13:33:48
Postat av: Maria

Härligt med ett lite somrigt kort, även om hösten är här nu idag när jag kikade in =) Så fint färglagt! kram

2022-10-08 @ 14:37:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0