3 september -22 Julkort v 35...

... - tänk att jag lyckats hålla ut
så här länge i år med "ett julkort i veckan"!
 
 
Denna vecka blev det riktig spillpappersfrossa
och massor av vimplar.
 
Den fina textstämpeln,
som jag tror är från Reprint kanske,
är inte så lättanvänd
men här kom den till sin rätt tyckte jag.
Stämplade på vitt ritpapper
satte på marinblå cardstock
och sen en spillbit av ett Majapapper.
 
Glittrade kanten runt texten
med Stickles och satte dit lite 
på snöstjärnan också.
Den är stansad med punch från 
Martha Stewart.
 
Den konkava hörnstansen,
som du säkert sett förut 
om du följer mina kort i bloggen,
kommer från ek-success.
 
 
Här ser du att jag böjt vimpelflikarna
och monterat texten etc med distanskuddar.
 
Lite bling förstås, så det glittrar fint!
 
 
Insida med mera vimplar, en snöstjärna
och textstämpel med julhälsning.
Plats att skriva lite personligt finns ju också...
 
 
Enkel baksida
och inget matchande kuvert idag
eftersom det är ett spillpapperskort.
 
Tur att det finns så bra kortstommar
med tillhörande kuvert att köpa!!
 
Nu är Stockholmssejouren slut
för denna gång
och imorgon drar vi hem till Gävle igen.
Det ska bli spännande att se
hur långt de kommit
med återställandet av källaren!!
De har ju äntligen börjat med det!
 
Önskar dig en fin vecka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Nu ser jag !!! Det är dags att ta fram julpapper och kortpynt. Det var sååå fint med blått tema. Allt måste ju inte vara rött till julkorten.
Hoppas du blev nöjd med vad som hänt med källaren när du kom hem.
Kram Eva

2022-09-04 @ 17:05:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Åsa

Du gör så många fina kort, och det här gillar jag lite extra. Fina blå färger och vimplar är alltid rätt. Imponerad av att du orkar göra ett i veckan, jag orkar inte ens göra ett vanligt i veckan nu för tiden. Älskar dig! ♥

2022-09-08 @ 08:18:49
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Dags att börja öva på jul- eller vintermotiv.... Så kanske jag mäktar med i år....

Men jag låter bli att lova något, blir det så blir det, Har fått sänka kraven på mig själv för tillfället så det är ju dumt att börja fundera på sådant.

Men du har svingat din magiska stav, lite bling, en stämpel och vips så kom julen på ett papper! Magi är vad det är!
Kraaaam

2022-09-08 @ 23:42:59
Postat av: Maria

Detta kortet gillade jag verkligen, man tänker på iskristaller och kallt härligt krispigt vinterväder =) Blev jättefint! kram

2022-09-13 @ 21:28:17
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0