10 april -23 Ros till Rosa...

... kommer den här lilla påskharen med.
 
 
Tyckte det passade så bra detta år
när Rosas födelsedag kom alldeles till påsk.
 
Använde idag två olika mönsterpapper.
Tror båda är från Maja Design
med det rosenmönstrade är en spillbit,
så jag kan inte kolla.
 
De gröna kanterna är stansade med dies
från Crea Nest Lies XXL.
Motivet stansde jag ut med en cirkeldie
från Nellie's Multi Frames
med prickkant.
 
 
Varifrån den söta haren (eller kaninen)
ursprungligen kommer ifrån minns jag inte
men den skuttade fram precis i tid
ur mina gömmor, där den legat och väntat,
uppstämplad och klar ;-)
 
Jag färglade den med mina favoritpennor
ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel.
 
Många rosor i blomhörnet
var förstås ett måste.
 
 
Insidan fick det rosenmönstrade papperet
och några platta blommor
stansade av spill från det prickiga papperet
med små fina dies,
som jag köpte hos Engströms.
 
Åsas fina poststämpel
och gammal favorittextstämpel från Panduro.
 
Den gröna kanten är spillet
från framsidans kantstansning.
 
 
Baksidan med lite av det prickiga papperet
under min namnetikett.
 
 
Det prickiga papperet räckte
till ett kuvert också
och fick ett fint swirlmotiv på fliken.
 
 
Kort och kuvert, som jag hann lämna
till Rosa på hennes födelsedag,
innan vi åkte till Stockholm.
 
Nu har vi njutit vårväder här i huvudstan.
Igår med härlig fika och promenad
vid Svindersvik tillsammans med Mickan och Pontus.
 
Idag blev det Vårsalongen på Liljevalchs
och sen promenad via stränderna
hemåt Kungsholmen.
Härligt att ta vara på solen!
Imorgon blir det molnigt enl smhi.
 
Ha det gott! Välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hos dig blir man verkligen inspirerad !!! Och tänk vad vi har i våra gömmor som dyker upp lyckligtvis i rättan tid. Inte mer än ett par påskkort blev det här , men nu får jag ta tag i somrigare kort. Kanske städa upp/sortera i lådorna i mitt scraprum först. Haha !!!
Kram Eva

Svar: Tack för dina rara kommentarer och din uppmuntran!Ja, jag fick ju lite hjälp att få röjt av översvämningen ;-) Det var ju inte det man önskar sig precis, men det blev bra i slutänden!
Ha det gott! Kram!!
MormorMargareta

2023-04-12 @ 14:58:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket underbart kort du skapat med denna übersöta kaninen! Den skulle man vilja haft en stämpel med =) Supergullig! Kortet blev jättefint. kram

Svar: Tack - ja, jag älskar också den kaninen, men detta var min sista. Få se om jag hittar den nånstans. Då får den nog flytta in permanent ;-)Vårkram!
MormorMargareta

2023-04-24 @ 21:01:00
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0