13 april -23 Julkort v 14...

... lite sent bloggat, men gjort innan påsk.
Som du nog märkt gillar jag fåglar av olika slag
och Kajsans pippin hör till favoriterna!!
 
 
Dök ner i spillpappershögen igen
och hittade det här randiga
i juliga färger.
Det fick en smal kant av cardstock
i den vinröda nyans
som finns i några av ränderna.
Rundade hörnen med enhörnpunch
och drog en linje med vit penna
utmed mönsterpapperets kant.
 
Motivet är ju ganska stort
så det fick inte plats med så mycket dekor.
 
En stansad vimpel med hjärta
uppe i hörnet och snöstjärnor
stansade med punch från Martha Stewart.
Gröna rhinestones i mitten av snöstjärnorna
matchar de gröna ränderna i papperet.
 
 
 Stansade ut motivet med en die
jag fått av Åsa - kan komma från Wish.
Färglade med ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel
i toner som harmonierar med mönsterpapperet.
Snön och det vita på luvorna
har jag glittrat med Spectrum Noirs
penselpenna med glitter - såå fin!
Ögonen la jag Glossy Accent på.
 
Några glittrande stjärnor i övre kanten
och god jul + hjärtat från vimpeln under.
Textdien är från Gummiapan.
 
 
Insidan fick ett helt annat papper -
så får det ju bli ibland 
när man använder spillbitar.
Det har ändå ganska lika färgskala ;-)
En spillbit av den vinröda cardsticken
fick också vara med.
 
Julhälsningen stämplad med stämpel
från Jess Ink.
 
 
Baksidan med den utstansade cirkeln
bakom min namnetikett.
 
Har haft härliga dagar i Stockholm
med sol och fina promenader
(trots mitt onda ben)
fram till idag, då vi vaknade till regn och kyla.
Fick ta fram ylletröjan igen
och regnjacka!!
 
Det verkar bli regn imorgon med,
så vi får planera för inomhusaktiviteter.
På lördag åker vi hem med Åsa
som ska tillbringa dan med sina tjejer här
innan hon och Matilda hämtar upp oss
så vi får "lifta" hem.
 
Tack för att du kikade in! Välkommen åter!
Ha det gott!
 Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jomen, det första pappret känner jag igen. ;) så sött så

Svar: Ja, det kommer nog från dig - jättesnyggt!! Tack!!Gillar både det och Kajsans pippin!!
Kram på dig!!
MormorMargareta

2023-04-14 @ 09:29:18
Postat av: Maria

Söta fåglar och härligt att få lite nytta av spillpappren. Blir ju fint när de går i samma toner även om det inte är samma papper på in och utsida på kortet. kram

Svar: Tack min vän! Det är så roligt att se när du varit "på besök"!Ja, du vet ju att spillpapper är en av mina passioner...
Kram på dig!!
MormorMargareta

2023-04-24 @ 20:56:39
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0