14 april -23 Vårliga färger...

... på dessa urgamla mönsterpapper,
som kom fram ur mina gömmor
när jag packade upp
det som klarat sig i översvämningen.
 
 
Rosa och grönt ger riktiga vårkänslor tycker jag
och det behöver vi ju nu!!
 
Ett grattiskort är ju alltid bra att ha på lut,
så det fick det bli!
Jess Ink's fina grattis i cirkel
stämplade jag upp och stansade ut
med die från Crea Nest Lies XXL,
Satte en rosa cirkel bakom,
så att det fina mönstret i kanten
skulle synas.
 
Klippte ut motivet och monterade
med distanskuddar på cirkeln.
 
 
Den söta hÄnglan är ur Åsas samling
av gamla godingar.
Hon är så söt med blommor i hårbandet.
 
Färglade henne med ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel som vanligt.
Vingarna och andra vita detaljer
fick lite glitter av penselpennan
från Spectrum Noir Sparkle:
Crystal clear.
 
Till lite glitter i ögonvrån och håret
använde jag min älsklingspenna:
Sakura Gelly Roll #700.
 
 
Bladen och bladswirlen är stansade
i en glansig cardstock.
Bladswirldien kommer från Magnolia
och bladen är en av två i ett duoset
från Crea Lies: CLDD37.
 
Blommorna är stansade med retropunchen
av spillbitar av mönsterpapper
och formae mmot ett mjukt underlag.
Brun halvpärla i mitten.
 
 
Insidan fick skrivyta
av en utstansad tag i ritpapper.
 
Textstämpeln är gammal
och kom från Inky Wings.
 
Den lilla sländan av en spillbit
är stansad med die från Magnolia.
 
 
Enkel baksida.
 
Köpekuvert idag - papperen räckte inte
till matchande kuvert.
 
Nu är Stockholmsveckan slut
för denna gång.
Imorgon "liftar" vi hem med Åsa och Matilda.
Vi trivs gott här
men skönt att komma hem i alla fall!
Då ska jag se till att göra veckans julkort ;-)
 
Ha en fin helg!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt vårigt kort och så fina blommor. Kram

2023-04-24 @ 20:53:43
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0