17 april -23 Julpippi v 15...

... kommer lite sent,
men bättre sent än aldrig.
 
 
Ännu en av Kajsans fina pippin
och några spillpappersbitar
inspirerade till veckans kort.
 
Stansade pappershörnen
med en av mina favorithörnstansar,
den jag kallar "stjärtstansen".
 
Hittade en metalldekoration
som hade samma form som mönstret
på det ena mönsterpapperet.
Knöt en sammetsrosett
och satta fast på den.  
Jag stansade också en liten röd cirkel
och satte under för att framhäva mönstret.
 
 
Pippin blev beige här
för att matcha mönsterpapperet.
Färglagd med ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel.
Ögonen fick ett lager Glossy Accent.
Stansade ut både motivet
och en röd "fotomatta"
med dies från Crea Nest Lies XXL.
 
 
Blommor och blader behövdes också
liksom lite röd bling.
Det swirliga bladet har jag fått
men de andra är stansade
med en die från Crea Lies Duo Dies.
 
Rosor ur mina gömmor.
De flesta är nog från Wild Orchid.
 
Insidan fick en ram med kant
stansad med en kvadratdie
i samma serie som ovalerna på framsidan.
Skar ut så jag fick en skrivruta på kortet.
 
Dekor av ena mönsterpapperet,
Åsas julpoststämpel och
en julstjärna utstansad och embossad
med Floral Punchar.
 
Blad stansade med die
från Crea Lies Dou Dies.
 
Textstämpeln är en gammal goding 
från Reprint.
 
 
Baksidan med en remsa
av det andra mönsterpapperet
under min namnetikett.
 
 
Trots att det inte räckte till kuvert
av något av mönsterpapperen idag
bjuder jag på bild på kort och kuvert.
Tycker det röda köpekuvertet
matchade så bra.
 
Åter från Stockholm var det skönt
att slå sig ner vid kortmakarbordet
och pyssla ihop ett julkort.
 
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint kort och så smart at lägga glossy på ögonen på fågeln så de får lite extra fokus och står ut lite mot det andra. Snyggt kort! kram

Svar: Tack goa du! Ja det blev rikeigt fint med glossy på ögonen!Kajsans pippin är en glädje att leka med - älskar dem!!
Ha det gott i vårvädret! Här lyser solen idag även om det blåser ganska kallt.
Kram!
MormorMargareta

2023-04-24 @ 20:51:23
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0