2 april -23 Julkort v 13 ...

... med en söt liten Nisse
med ljus och lingonris,
som Pernilla Nilsson har som digis
på sin facebooksida.
 
 
Spillbitar ur mina gömmor
och ljusblå cardstock tog jag fram.
 
Till både motivet och de blå kanterna
använde jag dies från Crea Nest Lies XXL.
 
Motivet är färglagt med Zig Clean Color real brush
och vattenpensel.
 
En hjärtebrad fick pryda övre högra hörnet.
 
 
I nedre kanten satte jag ett par stjärnor
(ur den där jättepåsen Åsa köpte
en gång på Dollar Store)
och utstansade kvistar
med röda halvpärlor som bär.
 
De olika papperslagren är monterade
med distanskuddar för att ge
kortet struktur.
 
 
Insidan får ju bli plattare
så att kortet går bra att vika.
 
Samma spillpapper som i bakgrunden på framsidan
och en röd kant runt skrivrutan,
stansad med die ur samma set som på framsidan.
Den minsta använde jag sen
till ram runt Åsas julpoststämpel.
 
Kanten är spillet från stansningen av 
kanten på framsidan.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
Fotot missvisande i färgen.
Jag använde här en kortstomme
som är off white - inte beige.
 
Kommit hem från en trevlig och
som vanligt välordnad träff i Avesta.
Trött men lycklig
och så glad att Åsa hann bli frisk
och kunde följa med denna gång.
 
Hoppas du också haft en fin helg!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0