6 april -23 Bröllopskort....

... var en av utmaningarna i Bollnäs.
Jag vet ingen som ska gifta sig snart
men jag hade fått så fina papper
med bröllopstema i en hög från en vän,
så jag hoppade på den utmaningen.
 
 
 Det står inget fabrikat på papperen.
 Jag valde ett  ljuvligt med fjärilar
och "Just Married"
 
Jag stansade en kant med die från
Craft Emotions: Open Square scalloped XL
i den bästa matchande cardstock
jag kunde hitta i Scrapdrakens butik, 
som var med på träffen.
 
Eftersom jag tyckte den gav för lite kontrast
satte kag dit en smal kant vinröd cs
mellan det rosa och mönsterpapperet.
Det "lyfte" tycker jag.
 
 
 "Honeymoon" är stansat
ur ett annat papper i serien.
Tyckte det kunde passa de "just married" ;-)
vilka de nu är...
 
Stansade ut med en Spellbinderdie
och satte en scalloped rosa
och en vinröd cirkel bakom.
Alla lager monterade med distanskuddar.
 
En rosa dubbel rosett
knuten med hjälp av en gaffel
och "honungsdrops",
som jag tyckte passade "honeymoon"
fick pryda kortet.
 
 
 Insidan fick kant av spillet från framsidans kant
och mer av det ljuvliga fjärilspapperet.
(Tänk att det ibland blir snett
hur man än försöker...)
 
Textstämplar från Inky Wings.
 
 
Baksidan fick den utstansade cirkeln
från insidan som dekor
bakom min namnetikett.
Stansade ut den med die från
Nellie's Multi Frames.
Gillar dem mycket för att de ger prickkant
både kring hålet och det utstansade.
 
En smal kant i vinrött
stansad med die från Cottage Cutz:
Nesting Stacker Eyelets Cirkle Set.
 
Här vaknade vi till "julafton"
i stället för skärtorsdag.
Det har snöat inatt!!
Fast "Aprilsnö är fåragö"
sa min pappa, så det gödslar kanske
vår gräsmatta bra ;-)
 
Nu tittar ändå solen fram igen,
så vi ger oss ut på 
vår vanliga promenad.
 
Glad Påsk på dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så vackert kort! Hoppas någon i kretsen gifter sig snart så det får en mottagare =) Den vinröda kanten lyfte verkligen fram kortet. Bra val! kram

Svar: Tack rara du!Ja att göra kort av detta slag utan att ha en mottagare är ju ett vågspel - det lär nog bli liggande!!
Ha en fin Valborgshelg!
Kram!
MormorMargareta

2023-04-24 @ 21:03:36
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0