9 april -23 Tre små...

... kort i en serie
var en av utmaningarna på Bollnästräffen.
Måttet var 10x10 cm.
 
 
Här är mina tre små.
Ett gammalt uddapapper från Crate Paper,
som bott i min papperssamling länge
och blivit "klappad" många gånger
tyckte jag passade till detta projekt.
Älskar ju turkos!
Tog upp de orange detaljerna
genom att lägga en smal orange kant
bakom mönsterpapperet.
 
De söta kaninerna/påskhararna 
kommer från en stämpelserie från 
My Favorite Things.
Satte dem i gräs stansat med die
som följde med Skapat av's julkalender -20
 
 
Texten här är en gammal stämpel
som jag tror jag köpt på scraploppis.
 
 
Insidan på alla korten är lika,
förutom att mönsterpapperet förstås
faller lite olika ut, precis som
på framsidorna.
 
Påskhälsningen är stämplad
med stämpel från påskset från Panduro.
 
 
En annan passande textstämpel
fanns med i Jes Ink's julkalender i år.
Den fick pryda de två andra korten.
 
 
Så mycket dekorationer 
tyckte jag inte det behövdes
men lite bling skadar ju aldrig.
De här små glittriga har Åsa hittat
på DollarStore om jag inte missminner mig.
 
 
Baksidorna blev så här.
Använder ju gärna det jag stansat ut
som dekor under min namnetikett.
 
Nu tror jag att allt från Bollnästräffen
hamnat här i bloggen.
 
Tack för att du kikat in till mig!
Glad Påsk och
Välkommen åter!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefina kort! Härligt färgsprakande mönsterpapper, kaninerna är jättesöta. Texterna fr Jess Ink värmer.
GLAD PÅSK på dig!
Kram Britt

Svar: Tack för dina rara kommentarer! Hoppas du också fick en fin påsk!Vår blev härlig delad mellan Gävle och Stockholm tillsammans med äldsta barnbarnet och i Sthlm också hennes sambo. Så mysigt!!
Kram!
MormorMargareta

2023-04-10 @ 08:39:19
Postat av: sara s

Tre helt underbara kort!

Svar: Tack snälla du! <3
MormorMargareta

2023-04-10 @ 18:08:20
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: sara s

Tre helt underbara kort!

2023-04-10 @ 18:08:24
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Maria

VIlken kul utmaning och fina blev de alla 3 =) Utmaningen med kort i 10*10format är att man inte får plats med så mycket dekorationer och det är ju helt ok =) kram

Svar: Tack för dina gulliga kommentarer!De är alldeles fenomenala på utmaningar på Bollnästräffarna - de började när de vågade ha träffar igen efter pandemin
att ha en låång lista med olika och inga inlämningstider för att inte skapa trängsel.
Alla sätter upp sina alster på väggarna allteftersom de blir klara. Det blir en härlig boost för skapalusten!
Kram på dig!
MormorMargareta

2023-04-24 @ 21:02:13
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0